Política

Marta Barrachina defensa una citricultura forta amb una Europa ferma que exigeixi el tractament en fred per a països no comunitaris

La presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina, ha defensat avui «el múscul d´una citricultura forta» amb una Europa ferma que exigeixi el tractament en fred per a països no comunitaris. “El dia 9 tenim una cita amb el nostre futur, perquè som Europa i allò que s’acorda a Brussel·les ens afecta a tots”, ha manifestat la líder del PPCS”.

La líder provincial dels populars defensa “l’aplicació del tractament en fred per a les taronges que arriben de Sud-àfrica i la seva ampliació a altres fruites de països no comunitaris”. “Hi ha un acord perquè s’eviti l’entrada de plagues, però no s’ha implementat el protocol oportú. I nosaltres no només demanem que s’apliqui a Sud-àfrica, exigim que s’implementin a tots els països extracomunitaris”. Perquè, tal com ha assenyalat Marta Barrachina, “aquest no és un tema comercial, és una obligació protegir-nos davant de les plagues i desenvolupar controls fitosanitaris”.

És per això, ha explicat la presidenta provincial del PPCS, que «creiem que s´ha de prohibir la importació de productes tractats amb substàncies no autoritzades per la UE i exigir la reciprocitat en el compliment d´exigències imposades per poder comercialitzar productes agroalimentaris».

Marta Barrachina ha compartit aquestes idees amb el portaveu d’Agricultura al Congrés, Pedro Gallardo, i el senador del PPCS, Vicente Tejedo, decidits a escoltar «les bones idees que es transformen en polítiques útils» de la mà dels presidents d’AVA, Cristóbal Aguado, i l’Associació d’Exportadors de Fruita de la província de Castelló (Asociex), Jorge García.

“Aquesta província és terra fèrtil i el seu cultiu és un orgull per a tothom. Defensar el que és nostre és protegir el territori i nosaltres estem decidits a reivindicar el futur i les oportunitats que constitueix l’agricultura per a Castelló”. Aconseguir-ho «amb polítiques eficaces i accions útils que permetin, des de la llibertat del professional, l´agricultura integrada com un sistema segur i de qualitat».

Per això, i amb l’objectiu de no dependre estrictament d’altres països, “reivindiquem el compromís del pagès per protegir el medi ambient sense imposar condicions com planteja el PSOE amb la llei de protecció de la biodiversitat”. “Cal relaxar les exigències de la UE per garantir la competitivitat dels nostres productors, perquè flexibilitzar aquestes condicions no significa comprometre la seguretat alimentària”. De fet, ha significat la presidenta provincial, “la nostra agricultura no només és sostenible, contribueix a reduir el CO2 de manera significativa”.

Aposta pel futur

La presidenta provincial ha visitat una finca citrícola de Borriana i ha advocat pel “compromís amb la terra” que garanteixi “futur als cultius” perquè “és una professió lligada a la història de la nostra terra i volem que també sigui sinònim de futur per la província”.

I en aquest sentit, assenyala Marta Barrachina, “el proper 9 de juny tenim una cita amb les urnes per decidir el futur de la Unió Europea, per reclamar polítiques fermes i convençudes del múscul del sector primari que per a Castelló està històricament lligat a l’èxit” , ha conclòs la líder del PPCS a la província de Castelló.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint