Marta Barrachina aposta per un pla d’ocupació per ajudar els municipis afectats pels incendis i generar feina

La presidenta provincial del PP de Castelló i diputada, Marta Barrachina, aposta per un pla d’ocupació per ajudar els municipis afectats pels incendis i generar feina. Aquesta és una de les mesures de l’àmplia proposta que ha registrat el Partit Popular a la Diputació, de la mateixa manera que ja va fer als incendis del mes d’agost passat, per ajudar els municipis i els seus veïns a recuperar una certa normalitat després de la catàstrofe mediambiental i social que han patit.

La líder provincial del PP proposa un pla d’ocupació perquè els municipis de la comarca de l’Alt Millars afectats per l’últim incendi puguin contractar persones aturades per a la reparació d’instal·lacions i serveis municipals que han patit els efectes del foc. A més, Marta Barrachina exigeix “que d’una vegada per totes es posi en marxa el pla d’ocupació i les ajudes que es van aprovar pels incendis de Bejís i Les Useres fa set mesos” i que segueixen sense arribar als veïns.

“La Diputació també ha d’activar ajuts a autònoms i pimes del sector primari, del comerç, de l’hostaleria, del turisme i de qualsevol activitat econòmica que s’hagi vist afectada, tant pel darrer incendi com pels de l’agost passat”, subratlla Marta Barrachina.

La presidenta provincial del PP també posa l?accent en la necessitat de prevenir macroincendis com els que ha patit la província amb molt pocs mesos de diferència. “Des del Partit Popular apostem per fer política de gestió forestal davant la deixadesa i l’abandonament actual de les nostres muntanyes. Cal fer tallafocs, millorar accessos i mantenir el mosaic agroforestal a les zones llaurades i cultivades, afavorint el pasturatge amb l’objectiu d’afrontar la prevenció i l’extinció d’incendis amb garanties”, exposa.

“Cal concretar amb fons i convocatòries la bateria de mesures que vam proposar i es van aprovar al setembre. Des del pla d’ocupació, als ajuts per als autònoms i les pimes, els ajuts complementaris de la Diputació per als habitatges afectats, la pròrroga de totes les línies i programes que la Diputació tenia previst aprovar, o les línies nominatives d’ajut perquè els ajuntaments poguessin sufragar les despeses extraordinàries, així com l’Oficina de Coordinació i Seguiment i la Comissió Informativa Especial juntament amb el personal tècnic que ajudaria els municipis a tramitar les ajudes d’altres administracions. Totes aquestes mesures on són?”, pregunta la líder provincial de l’equip de Govern de la Diputació la líder provincial del PP.

Informació i Foto: PP Castelló

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: