Marián Cano inicia una ronda de contactes amb tots els sectors productius afectats per la riuada
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha iniciat una ronda de contactes amb tots els sectors productius valencians afectats per la riuada per conèixer de primera mà les seues necessitats i informar-los de les primeres mesures per a la recuperació que ha posat en marxa el Consell.
En primer lloc, Marián Cano s’ha reunit amb els responsables de la Federació de Parcs Empresarials de la Comunitat Valenciana (FEPEVAL), on, segons les estimacions de la Conselleria, les tempestes van afectar de diversa manera 123 àrees industrials que ocupen una extensió de 42 milions de metres quadrats a 7 comarques, amb 69 polígons directament danyats. En total, la Generalitat ha xifrat en més de 10.000 milions dʻeuros els danys que ha patit el sector industrial de la Comunitat Valenciana.
Després d’aquest contacte amb Fepeval, la consellera ha visitat el polígon industrial d’Albal, un dels més danyats per les inundacions.
Posteriorment, el secretari autonòmic d’Indústria, Felipe Carrasco, ha participat a la constitució de la comissió Dana-Hàbitat, que reuneix els representants del sector del moble amb l’objectiu de rellançar la rehabilitació del sector i recuperar la normalitat el més ràpidament possible.
En aquesta comissió hi participen, entre altres entitats, la Federació Empresarial de la Fusta i el Moble (FEVEMA), l’Associació d’Empresaris de Fusteria i Afins (ASEMAD), l’Institut Tecnològic Metalmecànic, Moble, Fusta, Embalatge i Afins (AIDIMME), la Federació Hàbitat d’Espanya, Comerç Mobles de la Comunitat Valenciana, Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana, la Federació Espanyola de Associacions Industrials i Exportadores de la Il·luminació Decorativa (FEDAI), l’Associació Nacional de Fabricants i Exportadors de Mobles d’Espanya (ANIEME), Fira Maderalia i Fira Habitat València.
100 milions en subvencions
En el transcurs de les reunions, la consellera i el secretari autonòmic han informat els assistents del contingut del decret d’ajudes directes per a empreses afectades per la riuada que aquest dimarts va aprovar el Consell.
Es tracta de subvencions urgents per valor de 100 milions d’euros adreçades al manteniment de l’ocupació ia la reactivació econòmica de les firmes que n’han vist alterada l’activitat. Les empreses podran optar a aquests ajuts una vegada, o bé aquest any o el 2025. L’import mínim serà de 5.000 euros per empresa o autònom i 1.000 euros addicionals per persona treballadora contractada.
Els ajuts consten de dos programes, un adreçat a empreses comercials, turístiques, de serveis i altres tipus dactivitat, i un altre destinat a empreses industrials. En el cas d’empreses comercials, turístiques i de serveis, les firmes sol·licitants podran comptar amb un màxim de 15.000 euros mentre que per a les empreses industrials el límit és de 30.000 euros.
Polígons industrials
En aquest sentit, Marián Cano també ha repassat les principals actuacions que ja estan en marxa per recuperar la normalitat als parcs industrials. En primer lloc, la Conselleria ha licitat un contracte de neteja de polígons industrials dividit en 4 lots i un import global d’1,1 milions d’euros.
Així mateix, Indústria ha posat en marxa un servei llançadora de transport gratuït amb autobús per als treballadors dels polígons de l’Horta Sud.
A més, la Conselleria també ha contractat 30 agents de proximitat industrial per atendre les necessitats de les empreses ubicades als polígons afectats.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana