Marco garanteix una cooperació activa entre l’Ajuntament i la Universitat Jaume I
“Castelló té un referent de progrés a la Universitat Jaume I i des del partit socialista volem potenciar la cooperació entre l’Ajuntament i l’UJI”, ha indicat Marco, qui ha destacat “el potencial de desenvolupament de la institució universitària” per a la reactivació econòmica . “Si a l’UJI li va bé, a la societat de Castelló li anirà bé”, ha afegit.
Marc ha expressat el seu desig de mantenir la col·laboració institucional que s’ha consolidat en aquest mandat municipal, en què Ajuntament i UJI han compartit el projecte del Menador-Espai Cultural per a la dinamització de l’activitat cultural i social de Castelló. També s’ha insistit en la cooperació a través de la Càtedra Ciutat de Castelló-UJI i en les beques Talent que premien l’esforç acadèmic de l’alumnat de batxillerat per incorporar-se a equips investigadors universitaris.
La candidata socialista ha aprofitat per exposar el contingut del programa electoral del PSPV, que s’ha ajustat als Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU. Marc ha comentat la situació favorable dels comptes municipals, en haver-se aconseguit baixar l’endeutament del 80 al 25%, el que permet reduir despeses financeres i “destinar els diners públics a les polítiques que milloren la qualitat de vida de la ciutadania”.
També ha detallat la proposta de crear una gran Biblioteca Central de Castelló a l’edifici de l’antic asil del carrer Governador, que acolliria un centre de cultura digital, innovació tecnològica i educativa, així com un centre d’estudi per a estudiants obert a la ciutadania que estaria obert les 24 hores en període d’exàmens.