Marcelino Garcia (Tecnic del ValenciaCF) analitza el que depararà el partit de #LigaSantander davant el Rayo Vallecano
El concepte de partit és el mateix però ens ofereix una solució d’un jugador que és molt important i que està en un moment de forma extraordinari. És una grata notícia, perquè al no comptar amb Coquelin, no haver pogut comptar amb Parejo hagués obligat a utilitzar a un jugador que està actuant en altres posicions, Carlos Soler o Wass, i adaptar-lo a una posició que no està jugant últimament. D’aquesta manera seguim instal·lats en la normalitat i és una molt bona notícia.
Després d’una setmana amb tanta eufòria, ¿costa centrar l’equip?
Pot ser. Hauríem de ser prou intel·ligents, constants i saber en quin moment de la temporada estem per saber que no ens podem permetre cap error quant a tenir la màxima mentalitat, respecte, ambició per guanyar. Pot portar-nos a error dos extraordinaris partits que hem fet, contra dos grans rivals i amb dos extraordinaris resultats, que pot el Rayo Vallecano ser més fàcil per ser un equip que està en una situació més complicada. Seria un greu error per part nostra i una setmana que pot ser boníssima perquè ens dóna la possibilitat de sumar 9 punts, quedar-nos en 6 no seria una cosa que ens agradaria. Hem de ser molt humils, respectuosos al màxim amb el rival i des de l’esforç, la intensitat i l’ésser un equip que vam demostrar que podem ser-ho contra el Madrid, posar-lo en pràctica per guanyar al Rayo Vallecano.
Demà s’esperen més canvis en l’onze inicial respecte als dos últims partits?
Algun canvi més està previst que fem. Acumulem està setmana dues grans esforços, veurem l’evolució de tots els jugadors que han participat per prendre les decisions. Però sí creiem que amb 3 partits en 6 dies hem de fer alguns canvis.
Com es troben Coquelin i Piccini?
Piccini ha estat evolucionant bé aquesta setmana, vam valorar fins i tot que pogués entrar contra el Madrid, però avui van aparèixer algunes molèsties, i esperem que potser estigui disponible per al pròxim partit. I Coquelin va francament bé, si tot transcorre amb normalitat, estarà disponible contra el Vila-real
En quin punt veus a Gonçalo Guedes i quin pla té amb ell?
Tots podem estar una mica impacients amb Guedes i potser massa pendents del seu nivell de rendiment, el que ens porta a fer anàlisis de si està molt bé o està molt malament en escassos 3 dies que va jugar dos partits. Si ho analitzem així no anirem a una reflexió correcta, que ha de partir d’un valoració global d’una dinàmica.
Hem de ser prudents, per descomptat exigents amb el seu rendiment, però hem de tenir interioritzat que pot tenir un rendiment irregular perquè és un noi jove, perquè ha tingut molts problemes aquesta temporada, perquè va tenir una lesió en la qual no és fàcil per les seves característiques tenir un rendiment continuat: és un futbolista explosiu, necessita la seva màxima velocitat, necessita estar a un nivell físic òptim i això anirà progressivament millorant. Estem satisfets amb el seu rendiment i participació perquè va venir d’un període llarg d’una lesió que li pot retardar el seu rendiment òptim
El València està a un punt de Champions, arriba per darrere aguaitant, aconseguint un rècord de resultats … li dóna la sensació dels rivals que estaven acomodaos en aquesta zona tenen ja el rum-rum que arriba el València?
No sabria dir-te perquè és un pensament dels altres. El que sí que està clar és que els llocs europeus, tant aquest lloc de Champions com les places de UEFA Europa League, estan molt renyides. Hi ha molts equips implicats, fins a set, amb els partits que queden i la diferència de punts que hi ha entre nosaltres qualsevol en una setmana pot donar un tomb perquè la diferència és mínima, la igualtat és màxima i els resultats són molt ajustats, i aquesta igualtat ens ha beneficiat en el sentit que ara estem més a prop amb un bon rendiment progressiu i continuat. No sabem el que podrà succeir. Hem de fixar-nos en nosaltres i ser igual de competitius que hem estat en aquests dos partits, llavors estarem més a prop d’aquest quart lloc.
Té set jugadors a la vora de la sanció, li influirà a l’hora de les rotacions i planificar els següents partits?
Estem més pendents d’intentar posar als futbolistes que creiem d’acord amb els esforços i el partit que siguin els indicats per guanyar, que a les sancions o les targetes perquè mai pots preveure a qui li trauran una targeta. El que hem d’intentar impedir és que a dos futbolistes de la mateixa posició li treguin targeta el mateix dia que això si ens limitaria les possibilitats d’elecció per al partit següent. No anem a prendre decisions en funció del nombre de targetes que tenen els jugadors.