Manuel Avilés presenta «A la corda fluixa. Narcotràfic a Mallorca» en la Seu Ciutat d’Alacant
La Seu Universitària Ciutat d’Alacant (Ramón i Cajal, 4) acull demà divendres 6 de novembre la presentació del llibre «A la corda fluixa. Narcotràfic a Mallorca «de l’escriptor Manuel Avilés, publicat per l’editorial ECU i amb pròleg de l’escriptor Fernando Schwartz i el jutge Castro. L’acte tindrà lloc a les 19:30 hores, amb caràcter presencial i limitació d’aforament, de manera que també es retransmetrà en directe a la següent adreça: https://vertice.cpd.ua.es/230558. La presentació comptarà amb les intervencions, a més de l’autor, de José Asensi, catedràtic de Dret Constitucional de la UA i senador; Manuel Desantes, catedràtic de Dret Internacional Privat de la UA; Francisca de Castro, lletrada cap de el servei d’advocacia UMH; i Miriam Celdrán, farmacèutica hospitalària.
A la corda fluixa. Narcotràfic a Mallorca
El narcotràfic és una pandèmia que mou i genera quantitats importants de diners. Té una enorme capacitat de corrupció a tots els nivells. Aquest delicte contra la salut pública constitueix a més un problema de gran envergadura social que s’estén com un magma a altres tipus de delinqüència. No sembla possible, avui, acabar amb aquestes conductes que es descobreixen en la gènesi i la fi de molts altres delictes, tot i que tants servidors públics lluiten per aconseguir aquest objectiu.
Manuel Avilés
Nascut a Huétor Tájar província de Granada el 27 de Juny de 1954. Escriptor i Diplomat en Criminologia per la Complutense de Madrid. Ha publicat «Malaltia i Deficiència Mental: Aspectes legals» en col·laboració amb els fiscals Carlos Ferreirós i Pablo Gómez Escolar, amb el magistrat Luis Soler Pascual i amb els psiquiatres Jorge Pérez i Carlos García Álvarez, tots ells d’Alacant. El segon «Criminalitat Organitzada. Els Moviments Terroristes «(2004); «El Terrorisme integrista. ¿Guerres de religió? » amb la col·laboració de dos prestigiosos psiquiatres, Àngels López i Khaled Arab. (2005); «Un testimoni incòmode», recopilació d’articles -sobretot de crítica política- publicats per l’autor al diari Informació d’Alacant; i la novel·la històrica de la postguerra, «El Metralla. Aventures d’un revoltat «. Ara presenta el seu «A la corda fluixa. El narcotràfic a Mallorca «.