Mallol: “L’esquerra enfonsa l’Alcora a paralitzar el polígon industrial per la rajola”
Tal com expressa la regidora i candidata del PP, Merche Mallol: “L’Alcora no pot quedar-se a la cua en polígons industrials, com lamentablement està succeint. Hem de construir nous polígons industrials que facilitin la creació de noves empreses o l’ampliació de les existents. Aquests últims anys el tripartit de l’Alcora ha estat més pendent del patrimoni cultural que del patrimoni industrial ceràmic que és el que realment genera ocupació, riquesa i prosperitat en el nostre municipi “.
Mallol apunta que durant la recent Fira Internacional del Taulell (Cevisama) va percebre, després d’entaular conversa amb moltes persones del sector, “incertesa, inquietud i desassossec per la situació actual” i alguns empresaris li van traslladar que l’Alcora, en els últims anys, “no ha estat a l’altura de les circumstàncies”. “És trist i genera impotència que algunes empreses s’hagin hagut de marxar a localitats com Vila-real, Onda o Almassora perquè aquí a l’Alcora no tenien una zona industrial moderna on instal·lar la seva fàbrica; a aquesta situació ens ha portat el tripartit d’esquerres, al retrocés industrial perquè no han volgut, no han apostat pel nou polígon tan necessari “, remarca Mallol.
“El que hi ha actualment està molt abandonat i obsolet i cal exigir-li al actual equip de govern municipal, amb Samuel Falomir (PSPV) al capdavant, al fet que mogui fitxa i doti l’Alcora d’una nova àrea industrial que enriqueixi al municipi i permeti que grans empreses s’instal·lin i es quedin “.
Mallol especifica: “El tripartit d’esquerres no ha sabut desbloquejar el PAI Santa i en el Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) s’han eliminat tots els metres destinats a zona industrial; això és matar en vida a un poble que en comptes de prosperar i avançar es veu lligat de peus i mans per uns polítics, Compromís i PSPV, que no entenen que el prioritari és la rajola, el nostre motor econòmic i el pa de cada dia i suport de milers de famílies alcorines “.
“Em sento profundament orgullosa de les nostres empreses ceràmiques i hem de donar suport sense complexos a un sector que genera tantíssims llocs de treball. No és temps de anar amb mitges tintes, perquè el tren passa, passa ràpid, jo ens vam pujar ja al vagó de la prosperitat i la riquesa o ens quedem com estem: amb la Reial Fàbrica i les nostres empreses mudant-se a altres municipis més preparats industrialment ” , subratlla la regidora i candidata pel PP a l’alcaldia, que conclou: “o ens posem les piles a nivell industrial o morim”.