Política

Mallol denuncia l’estat d’abandó de les termes romanes de l’Alcora

El PP de l’Alcora, liderat per Merche Mallol, lamenta profundament que l’actual equip de govern (PSPV-Compromís), el també anomenat Desacord del Progrés, tingui en l’actualitat el jaciment arqueològic del Pujolet de Santa, també conegut com els tèrmits romanes, completament oblidat, on, com va assegurar Mallol, qui es va desplaçar a la zona per comprovar-ho, “creixen esbarzers i mala herba entre els murs, creant una sensació penosa d’oblit, sense que amb prou feines s’aprecie que aquí hi ha el jaciment arqueològic”.

La regidora i portaveu adjunta del PP a l’Alcora va mostrar, així, la seva indignació: “Una troballa tan important com aquest, que correspon a un assentament de l’època romana on s’aprecia perfectament com vivien i com tenien distribuïdes les estances, els banys , la calefacció utilitzant per a això un forn … No pot estar així, deixat de la mà de Déu “.

I va prosseguir: “És incomprensible que l’alcalde socialista, Samuel Falomir, el tingui abandonat. És que no es recorda que aquí tenim un jaciment i que cal cuidar-lo i protegir-lo perquè un bé tan important de la nostra història pervisqui i pugui ser gaudit pels nostres fills i els nostres néts? és que no creu que això és important? “.

Els veïns que han traslladat les seves queixes al PP de l’Alcora han pogut apreciar, tant fent una passejada per la zona com en acudir amb els seus fills a admirar el jaciment de l’època romana, l’estat d ‘ “abandonament” de l’assentament i “la desídia de l’alcalde del PSOE per no cuidar-lo “. El mateix ha passat amb altres persones que circulaven amb els seus vehicles per la carretera que està al costat del troballa arqueològica, la CV-190. “Des de qualsevol punt es divisa la deixadesa en què es troba; mai ho havíem vist així”, ha matisat Mallol.

PSPV i Compromís: Falsos abanderats de la defensa de la cultura

Cal recordar que va ser el PP qui va evitar que el passat mes de juliol el Desacord del Progrés (PSPV-Compromís) eliminés del mapa patrimonial de l’Alcora l’emblemàtic mural de la Molt Noble i Artística Ceràmica de l’Alcora. “Lluitem perquè no es retirés el panell de la façana i perquè no l’hi lliuressin a un particular. I gràcies al PP es va protegir com a patrimoni local, perquè si per ells fos l’haurien tret”. I va concloure Mallol: “Aquest Desacord del Progrés està format per uns falsos abanderats de la defensa de la cultura, ja que tan sols es preocupen per la Reial Fàbrica, però a part d’això hi ha més coses que són patrimoni de l’Alcora com els tèrmits romanes, o com el mural de la Molt Noble i Artística Ceràmica de l’Alcora, per exemple. Hi ha més coses i tant l’alcalde, Samuel Falomir, com la regidora de Cultura i Patrimoni de l’Alcora, Noelia Muñoz, haurien de estar més al corrent i prestar més interès per tot nostres béns culturals en general, que són molts, pel bé dels alcorins “.

 

 

 

Informació i Foto: http://www.ppcastellon.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint