L’UJI commemora el Dia Internacional de les Dones amb la lectura d’un manifest de la CRUE
La Universitat Jaume I, amb motiu de la celebració el 8 de març del Dia Internacional de les Dones, ha celebrat un acte que s’ha iniciat amb una performance poètica a càrrec de les actrius Núria Vizcarro i Laia Porcar i la música de M. José Pascual. A continuació, la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat, M. José Oltra, ha recordat totes les activitats que ha organitzat aquest any l’UJI amb motiu del Dia Internacional de les Dones i ha animat a la comunitat universitària a participar en aquestes i altres iniciatives similars. Finalment, Oltra ha fet referència al Manifest de les Acadèmiques.
Per finalitzar, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha llegit el Manifest de CRUE Universitats Espanyoles, associació que agrupa 76 universitats públiques i privades d’Espanya.
En el manifest les universitats fan públic el seu compromís social amb la necessitat de continuar treballant per la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes a la comunitat universitària. «Desitgem manifestar el nostre ple obstinació a eliminar tots els obstacles que encara impedeixen assolir la igualtat de gènere real i efectiva a la universitat, en aconseguir una representació equilibrada de dones i homes en els diversos òrgans de govern i en arribar a una major visibilitat de les aportacions de les dones a la ciència. També volem reafirmar el nostre compromís amb l’eradicació de qualsevol forma de violència de gènere i la necessitat de seguir avançant en la conciliació de la vida laboral i personal. Les universitats han de ser promotores de la justícia social i integrar la perspectiva de gènere de manera transversal en totes les àrees de gestió, docència i recerca », s’ha assenyalat.
INICIATIVA EUROPEA
A més, CRUE Universitats Espanyoles s’ha sumat a una iniciativa impulsada per l’Oficina del Parlament Europeu a Espanya per promoure la igualtat de gènere en tot tipus d’esdeveniments i debats públics. Mitjançant la signatura d’un protocol d’intencions, les institucions involucrades es comprometen a augmentar la participació de dones en conferències, seminaris o activitats de comunicació ia realitzar una auditoria anual que mesuri el percentatge real d’expertes, amb l’objectiu de millorar aquestes xifres cada any . Segons les últimes dades d’EU Panell Watch, les dones van representar tan sols el 33% dels experts convidats als debats, conferències i seminaris públics organitzats a Brussel·les durant l’any 2016.
Les entitats signants promouran, a més, una campanya institucional en les seves pàgines web i xarxes socials amb el hashtag # DóndeEstánEllas. El manifest subscrit destaca que «la lluita per la igualtat de gènere és un repte urgent que requereix mesures concretes i proactives que afavoreixin la igualtat d’oportunitats entre homes i dones». Tot i que el Tractat de Roma i la Carta de Drets Fonamentals de la UE van consagrar la igualtat entre homes i dones com un dels principis fundacionals de la Unió Europea, la bretxa salarial segueix sent una realitat (les dones guanyen un 16,3% menys que els homes) i, a més, elles se segueixen topant amb un sostre de vidre a l’hora d’aconseguir llocs de gestió i lideratge
Informació i Foto: http://www.uji.es