L’UJI celebra en línia i en obert un congrés internacional sobre la implementació del RGPD a Espanya
La Universitat Jaume I de Castelló ha reunit diferents experts i expertes sobre protecció de dades en el congrés internacional sobre la implementació del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) a Espanya, les ponències i intervencions del qual podran visualitzar-se en línia i en obert a partir de les 10 hores de dijous 25 de febrer de 2021 a través del canal de YouTube UJI (www.youtube.com/universitatjaumei).
La inauguració serà a càrrec de José Luis Blasco Díaz, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Jurídiques, i Juan Fernando López Aguilar, diputat del Parlament Europeu, president de la Comissió de Llibertats Civils, Justícia i Assumptes d’Interior i catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, serà l’encarregat de la presentació.
Aquest congrés pretén arribar als investigadors i investigadores i a experts i expertes en la matèria i contribuir al debat científic, però també té com a finalitat millorar la formació de l’alumnat, en particular, dels graus en Dret, Gestió i Administració Pública, Criminologia i Seguretat i Relacions Laborals i Recursos Humans, i més àmpliament, la formació de qualsevol persona interessada a conèixer i aprofundir en les qüestions més rellevants i a vegades complexes derivades de l’obligació d’implementar i complir l’esmentat reglament en l’àmbit estatal.
L’esdeveniment ha estat organitzat per professorat del grup de recerca en Protecció de Dades i Drets Fonamentals (PRODADEF) i del grup d’innovació educativa en Dret Constitucional (UJICONS) de la Universitat Jaume I, en el marc de dos projectes de recerca relatius a la implementació del Reglament General de Protecció de Dades a Espanya: un, de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital (AICO/2019/205, dirigit per la professora Beatriz Tomás Mallén) i un altre, del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats (RTI2018-095367-B-I00, dirigit per les professores Rosario García Mahamut i Cristina Pauner Chulvi), integrats per un nodrit grup de docents i investigadors i investigadores espanyols i estrangers, molts dels quals participen en aquest congrés.
Informació i Foto: UJI