L’UJI aconsegueix el tercer lloc espanyol a investigadors altament citats a nivell mundial
La Universitat Jaume I (UJI) ha aconseguit el tercer lloc espanyol en el llistat d’investigadors altament citats a nivell mundial, elaborat anualment per la companyia nord-americana Clarivate Analytics. Els professors Juan Bisquert i Iván Mora-Seró, de l’Institut de Materials Avançats, juntament amb Víctor Flors, tornen a situar-se entre els científics més destacats en l’edició de 2017 després d’haver publicat els articles més citats en els últims deu anys.
Els investigadors de l’UJI destaquen que aquesta llista de científics altament citats, que revela la influència i impacte dels seus estudis, també és fonamental per preparar el prestigiós rànquing de Xangai d’universitats del món. De fet, la presència de Bisquert, Mora-Seró i Flors en aquest grup d’elit mundial, va ser molt important per promoure a l’UJI en el top 500 de la classificació de Xangai per primer cop l’any passat. «D’aquesta manera, la Universitat Jaume I se situa en els llocs de cap de les valoracions més respectades a nivell mundial, mostrant que els recursos invertits en recerca científica poden donar resultats notables si es realitza una gestió adequada i sostinguda dels recursos», argumenta Bisquert.
Menys de 60 investigadors de les institucions espanyoles han destacat en aquest llistat i cinc d’ells destaquen precisament en l’àrea de química, on es troben Juan Bisquert i Iván Mora-Seró. Per la seva banda, Víctor Flors està vinculat al camp de la ciència d’animals i plantes.
El professor Juan Bisquert és catedràtic de Física Aplicada i director de l’Institut de Materials Avançats. Ha publicat més de tres-cents articles en revistes d’investigació i una sèrie de llibres de referència, Physics of Solar Cells i Nanostructured Energy Devices. És editor sènior de la revista Journal of Physical Chemistry Letters i membre del consell editorial d’Energy & Environmental Science. Compta amb 20.700 citacions i un índex h de 82. Realitza investigació experimental i teòrica sobre els materials i dispositius per a la producció i l’emmagatzematge de les energies netes. Els seus principals temes d’interès són els materials i processos en les cèl·lules solars de perovskita i la producció de combustible solar. Aquesta és la seva quarta aparició consecutiva a la llista.
Per la seva banda, Iván Mora-Seró és investigador del Departament de Física i director del Grup de semiconductors Avançats a l’Institut de Materials Avançats. Va obtenir el Premi Idea en l’edició de 2011 en la categoria de ciències fisicoquímiques i ha publicat prop de 150 articles i el seu índex h és de 57. L’any passat ha estat becat per l’Institut Weizmann de Ciències d’Israel. Les seves recents investigacions se centren en els nous conceptes per a la conversió fotovoltaica i l’emissió de llum (LED i amplificadors de llum) sobre la base dels dispositius de nanoescala i materials semiconductors (punts quàntics i perovskita d’halur de plom). Recentment ha aconseguit un projecte de l’European Research Council (ERC), considerats els projectes més prestigiosos a nivell europeu, denominat «No Limit».
Víctor Flors dirigeix el grup de recerca Metabolic Integration and Cell Signaling. Compta amb 4.032 citacions, més de setanta publicacions i un índex h de 28 (Scopus). És revisor de publicacions científiques com Nature Chemical Biology, Plant Physiology o New Phytologist, entre d’altres, i coodinador del Grup de Resistència Induïda de la International Organisation for Biological and Integrated Control (IOBC). Les seves principals línies d’investigació se centren en el sistema immune de plantes i interacció amb l’entorn i en els mecanismes de condicionament del sistema immune vegetal coneguts com defense priming.
Més informació: https://clarivate.com/hcr/2017-researchers-list/
Informació i Foto: http://www.uji.es