Cultura

L’Orquestra Simfònica de Múrcia acompanyarà en l’ADDA Cañizares i Barrueco en la cinquena edició del Dia de la Guitarra Espanyola

Un any més la guitarra irromprà amb força a l’escenari del ADDA per commemorar la cinquena edició d’un concert que ret homenatge a un dels instruments clàssics més arrelats a la província d’Alacant. El ‘Dia de la guitarra espanyola’ tindrà lloc el dissabte 10 de novembre a les 20:00 hores i anirà a càrrec de Juan Manuel Cañizares i Manuel Barrueco sota la direcció de Josep Vicent i acompanyats per l’Orquestra Simfònica de Múrcia.

El diputat de Cultura i Educació, César Sánchez, ha presentat aquest matí l’esdeveniment que comptarà, a més, amb la participació de la cantaora Ginesa Ortega, el bailaor David Romero i amb els sons del bandoneó de Claudio Constantini.

El responsable cultural ha destacat la qualitat i la trajectòria dels intèrprets l’actuació estarà il·lustrada pels treballs del dibuixant Sagar Forniés. ‘Un any més el Govern Provincial impulsa aquest concert únic al món per posar en valor l’extraordinari patrimoni cultural que atresorem gràcies a la guitarra clàssica. Alacant ha estat bressol i escola de grans mestres i des de fa set anys s’ha convertit, a més, en referent internacional gràcies al Màster d’Interpretació que s’imparteix en la UA organitzat conjuntament amb la Diputació «, ha explicat Asencio.

Al costat del diputat han assistit a l’acte el director artístic del ADDA, Josep Vicent, el vicepresident de la Fundació ‘L’Art de la Guitarra Espanyola’, Luis Corno, i el guitarrista Ignacio Rodes.

Josep Vicent ha explicat que «és un projecte que ha anat guanyant cada vegada més en contingut i que ha anat convertint-se en el concert més emblemàtic de tot el territori de guitarra espanyola».

A més, ha afegit que «per una sèrie de confluències, tenim una plantilla de solistes, un repertori i una combinació d’estètiques al programa del dia 10 de novembre que van a fer de l’audició una autèntica festa. Òbviament hi ha poc que afegir a la indiscutible qualitat, capacitat comunicativa i modernitat tant de Barrueco com de Cañizares, perquè hi ha molts solistes bons però no n’hi ha tants que reuneixin tots aquests ingredients «.

Les Danses del Ballet ‘Estada’ del mestre Ginastera inauguraran la vetllada que també oferirà el Concert d’Aranjuez de Joaquín Rodrigo i el doble concert per a bandoneó, guitarra i orquestra de corda ‘Homenatge a Liège’ d’Astor Pantaleón Piazzolla. El fermall d’or el posarà la música de Manuel de Falla amb ‘El amor brujo’ amenitzat per Ortega, Romero i Forniés.

Finalment, Corno ha concretat que «Alacant té molt a veure amb la guitarra clàssica espanyola» i ha destacat que la ciutat acull el millor cicle de guitarra del món i el millor màster d’aquest instrument de quants se celebren en l’àmbit internacional.

Cañizares

El guitarrista flamenc ha col·laborat amb les principals orquestres del món i ha compost obres per al Ballet Nacional d’Espanya i bandes sonores per a pel·lícules. De reconegut prestigi internacional, posseeix importants guardons com el Premi Nacional de Guitarra, el Premi de la Música i Flamenc Avui. Va mantenir una estreta relació amb Paco de Lucía durant deu anys, així com amb grans artistes com Enrique Morente, Camarón de la Isla, Serrat, Alejandro Sanz, John Paul Jones, Peter Gabriel i Mauricio Sotelo, entre d’altres. A més, ha treballat en més de cent àlbums i com a artista en solitari ha publicat catorze discos propis.

Manuel Barrueco

Barrueco és un dels guitarristes més importants dels nostres temps i ha actuat en molts dels escenaris més importants del món com el Royal Albert Hall de Londres, Musikverein de Viena, Concertgebouw d’Amsterdam, Philharmonie de Berlín, Teatro Real de Madrid o el Palau de la Música de Barcelona. També ha col·laborat amb compositors de la talla de Steven Stucky, Michael Daugherty, Roberto Serra o Jonathan Leshnoff. Actualment imparteix classes magistrals al Conservatori Peabody de la Universitat de Johns Hopkins a Baltimore, i és professor convidat al Conservatori de Música de Puerto Rico ia la Universitat d’Alacant.

Claudio Constantini

Pianista, bandoneonista i compositor, Constantini manté una polifacètica carrera que ha desenvolupat a través dels cinc continents. Entre les seves col·laboracions musicals es troben grans músics com Nemanja Radulovic i Les Trilles Du Diable, Andreas Ottensamer, Erwin Schrott, Alexander Sitkovetsky i Ksenija Sidorova. Amb Sidorova actua regularment dins del seu projecte «Carmen,» amb el disc va guanyar un premi ECHO Classical.

Ginesa Ortega

La cantaora d’ascendència gitana i llevantina, Ortega va començar a cantar professionalment als dotze anys. Des de llavors ha participat en els més importants festivals i recitals del circuit flamenc, recollint diferents distincions en aquest gènere, entre elles, un primer premi a Las Mines de la Unió.

 

 

 

 

Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint