L’òpera torna a Les Arts amb ‘Woman at Point Zero’, un cant multimèdia i intercultural a l’emancipació femenina
Les Arts inicia la temporada operística aquest divendres, 15 de setembre, a les 19.30 h, amb l’estrena a Espanya de ‘Woman at Point Zero’, un cant multimèdia i intercultural a la llibertat de les dones, dins de la col·laboració que el centre cultural realitza amb el Festival ENSEMS.
El Teatre Martín i Soler acull una única representació d’aquesta òpera de la compositora britànico-libanesa Bushra El-Turk, d’una hora de durada, basada en la novel·la homònima de l’escriptora i feminista egípcia Nawal El Saadawi, guanyadora del Premi Fedora-Generali el 2020.
Un equip artístic i creatiu íntegrament femení es reuneix en aquesta coproducció internacional per narrar la història de Fatma (Dima Orsho), antiga treballadora del sexe i empresonada per assassinar el seu proxeneta violent, i Sama (Carla Nahadi Babelegoto), una jove i ambiciosa directora de documentals que vol explicar la història de la presonera.
La directora d’escena Laila Soliman, la llibretista Stacy Hardy, les escenògrafes i realitzadores Bissane Al-Charif & Julia König, la figurinista Eli Verkeyn i la dissenyadora d’il·luminació Loes Schakenbosc recreen l’opressiu i auster entorn d’una presó de dones egípcia, en què seqüències de vídeo i enregistraments es fusionen amb les tradicions musicals d’Occident amb l’Orient Mitjà, interpretades per l’Ensemble Zar sota la direcció de la japonesa Kanako Abe.
‘Woman at Point Zero’ és fruit d’una coproducció internacional que inclou, entre d’altres, la Royal Opera House de Londres, el Festival d’Aix-en-Provence, el LOD muziektheater de Gant (Bèlgica), l’Snape Maltings de Regne Unit i el Grand Théâtre de Luxemburg.
El muntatge, que va tenir la seva estrena absoluta l’any passat al prestigiós festival francès, ha despertat l’interès de crítica i públic en les seves representacions al circuit operístic europeu.
El Teatre Martín i Soler acollirà una única representació de ‘Woman at Point Zero’ aquest divendres, 15 de setembre, a les 19.30 h. Les localitats tenen un preu únic de 20 euros.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana