L’IVAJ posa en marxa el camp de voluntariat d’arqueologia ‘Obradors’ a Manises
L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) ha iniciat el programa de camps de voluntariat juvenil ‘Viu la Solidaritat’ a l’estiu amb el projecte arqueològic ‘Obradors’, a Manises que es desenvolupa de el 27 juny a l’11 de juliol, en el qual participen 25 joves de 15 a 17 anys.
Es tracta del primer d’un total de 8 camps de voluntariat organitzats a la Comunitat Valenciana a l’estiu 2021, tres d’ells de modalitat arqueològica.
El projecte Obradors es desenvolupa en col·laboració amb l’Ajuntament de Manises, i es dedica a l’excavació d’una part de l’antic barri de Obradors, centre de producció de ceràmica des del segle XIV fins a finals de segle XX.
Les persones voluntàries coneixeran la història de la ceràmica; tècniques i nocions en matèria arqueològica sobre el tractament correcte de l’material des de l’excavació i extracció de el material, així com la selecció, ordenació, catalogació i cronologia dels materials i preparació per a la presentació pública en exposicions o en les sales del Museu de Ceràmica de Manises.
A més de les activitats pròpies de el projecte es desenvolupen, simultàniament, activitats culturals i d’animació adaptades a les característiques de l’entorn i de les persones participants, durant les tardes i caps de setmana.
Els altres dos projectes d’arqueologia, organitzats per l’IVAJ tindran lloc de l’10 a el 23 de juliol a la Vila Romana El Prat de Viver i en la fortalesa islàmica El Castillet de Milers de l’1 al 15 d’agost.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana