L’IVAJ porta ‘La Gran Final’ d’Escena Erasmus a diverses localitats d’Alacant i Castelló
L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), dins de les activitats i recursos del programa #AmbLesRefugiades de M’importa d’Educació en Valors, portarà la Gran Final “del projecte teatral europeu de la Universitat de València, Escena Erasmus, a teatres de Teulada-Moraira, Alacant, Benicàssim i Almassora.
El programa #AmbLesRefugiades vol fer visible el drama de les persones migrants i es va presentar el passat mes de novembre a l’Institut Lluís Vives de València amb deu cartells, realitzats per artistes de l’Associació Professional d ‘il.lustradors Valencians (APIV), enviats a instituts d’educació secundària ia centres d’informació juvenil de la Comunitat Valenciana.
Ara, la gira d’Escena Erasmus i #Amb Les Refugiades de l’IVAJ es realitza amb l’obra ‘La gran final’, tercera part de la trilogia sobre les migracions que Escena Erasmus va iniciar amb ‘El Circ de la Frontera’ i va continuar amb ‘La Fira Invisible ‘.
Concretament, el 6 de juny arribarà l’Auditori de Teulada-Moraira, el 7 de juny al Teatre Arniches d’Alacant, el 14 de juny al Teatre Municipal de de Benicàssim i el 15 de juny l’Auditori Les Boqueres d’Almassora.
A cada municipi hi haurà dues funcions: una matinal per a centres d’educació secundària, amb un col·loqui posterior amb intèrprets, i una funció de tarda per al públic en general.
L’obra està interpretada per actrius i actors provinents de diferents parts del món, des de persones refugiades de Síria, a altres de Colòmbia, Camerun o Gàmbia. A més, intervenen estudiants Erasmus de diversos països europeus i estudiants de la Comunitat, que demostraran sobre l’escenari que “és possible treballar junts i superar les diferències”.
Escena Erasmus és un projecte cultural basat en la promoció i creació d’una ciutadania europea a través de les arts escèniques. El projecte, pioner a Europa, està promogut pels vicerectorats de Cultura i Igualtat, d’Internacionalització i Cooperació i la Fundació General de la Universitat de València, i està ideat i dirigit per la companyia valenciana de teatre CRIT.
La Gran Final
L’espectacle en clau de comèdia està ambientat en un gran estadi de futbol en l’any 2038. La selecció de futbol europea, que participa per primera vegada en un mundial de futbol, ha arribat a la gran final, que es juga al nostre continent. L’obra, en definitiva, parla, amb honestedat i esperança, de les possibilitats efectives de construir-nos un futur millor.
Els seus intèrprets són: Jordi Barrachina (Ibi, l’Alcoià); Oktawia Bogusz (Łódź ?, Polònia); Clary Campbell Deschepper (Camerun), Momodou Dibba (Farafenni, Gàmbia); Anastasia Fabbri (Rimini, Itàlia); Maria Ferri (la Pobla del Duc, la Vall d’Albaida); Samar Hammadeh (Damasc, Síria); Carina Ketzmerick (Dresden, Alemanya); Natália Kimli? Kova (Považská Bystrica, Eslovàquia); Muriel de Palma (Chaville, França); Mar Picher (Alcoi, l’Alcoià) Marta Pindych (Cz? Stochowa, Polònia); Pau Pla (València, l’Horta); Raphaël Porret (Lussery-Villars, Suïssa); Edward Quintana (Armènia-Quindío, Colòmbia) i Filippo Stella (La Spezia, Itàlia)
Escena Erasmus pretén aprofitar el potencial creatiu d’estudiants que passen un any en diferents ciutats europees, i fomentar la seva participació en la vida cultural d’aquestes ciutats. Aquest any, per primera vegada, gràcies a un projecte Erasmus + de la Unió Europea ha pogut integrar persones refugiades en els seus equips artístics.
L’objectiu final del projecte Escena Erasmus és l’ampliació i consolidació de l’Erasmus Scene Network: una xarxa d’universitats europees que permet la creació i intercanvi d’experiències culturals realitzades per grups d’estudiants Erasmus, al costat d’estudiants locals i persones refugiades.
Actualment Escena Erasmus ja es desenvolupa amb èxit a les universitats de Marburg (Alemanya), Pàdua (Itàlia), Càller (Itàlia) i a partir del 2019 a Sevilla, Granada, Bolonya, Milà i Manchester
Informació i Foto: http://www.gva.es