L’IVAJ impulsa una campanya per un oci segur i lliure de violència sexista en festivals i festes d’estiu
L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), organisme dependent de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, està present en diferents festivals d’estiu i festes populars de la Comunitat Valenciana, col·laborant amb la campanya «No és no», que aposta per l’oci segur i lliure de violència sexista.
Aquesta campanya, posada en marxa de forma conjunta amb Creu Roja i CALSICOVA, es realitza a través del Carnet Jove de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), ia més del repartiment de fullets informatius inclou la distribució de 5.500 alcoholímetres d’un sol ús d’un sol ús i 7.000 gots reutilitzables amb el lema «no és no».
La iniciativa de l’IVAJ està patrocinada per les entitats financeres emissores de Carnet Jove i per a la seva distribució compta amb la col·laboració de Creu Roja i de CALSICOVA, Coordinadora d’Associacions de VIH i Sida de la Comunitat Valenciana.
La distribució d’aquest material va començar al Low Festival de Benidorm del 27 al 29 de juliol, i contínua a l’Arenal Sound de Borriana, del 31 de juliol al 6 d’agost. També arribarà a les Llegendes del Rock de Villena, del 8 al 11 d’agost; al Medusa Sunbeach de Cullera, del 8 al 13 d’agost i al Rototom Sunplash de Benicàssim, del 16 al 22 d’agost.
Un vídeo contra la violència masclista
#NOesNO és també el títol del vídeo interactiu llançat per l’IVAJ per denunciar comportaments masclistes normalitzats en la vida quotidiana d’adolescents des de diferents òptiques realitzat en col·laboració amb el Consell Valencià de la Joventut i el Centre d’Assistència a Víctimes d’Agressions sexuals ( CAVES), per implicar en la lluita contra la violència de gènere des de l’òptica de l’educació en valors amb un llenguatge i uns mitjans propers.
A més, l’IVAJ desenvolupa amb caràcter anual l’exposició itinerant #noemtoqueselwhatsapp de ‘M’importa’ i la campanya ‘Viure la vida, divertir-nos, tenir cura-ens’, en col·laboració amb CAVES per sensibilitzar de la importància de la solidaritat grupal per prevenir agressions sexuals, especialment les relacionades amb la submissió química.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana