Cultura

L’IVAJ es suma al Dia Europeu de la Informació Juvenil i reivindica el seu valor a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), amb l’objectiu de reivindicar el paper de la informació juvenil a la Comunitat Valenciana, se suma a la iniciativa de la Xarxa Europea ERYICA en el Dia Europeu de la Informació Juvenil, que se celebra aquest dimarts , 17 d’abril.

L’IVAJ participa en aquesta campanya utilitzant els hashtag #RedSIJ # EYID2018 #youthinfo i #XarxaJove. i convida a informadors i informadores juvenils de la Xarxa Valenciana d’Informació Juvenil, professionals de joventut, associacions juvenils i usuaris i usuàries d’aquests serveis a unir-se a la campanya en xarxes socials ia nombroses activitats per donar a conèixer la importància que té per a la autonomia de les persones joves disposar d’informació completa, objectiva, fiable i comprensible.

El director general de l’Institut Valencià de la Joventut, Jesús Martí, ha destacat que, actualment, la Comunitat està interconnectada a través de 460 centres i punts d’informació juvenil que ofereixen serveis d’informació juvenil. Al web de l’IVAJ es pot consultar el mapa de la informació juvenil

La Xarxa Valenciana d’Informació i Animació Juvenil

Jesús Martí ha indicat que «alguns dels nostres programes com Jove Oportunitat, en el qual participen 56 municipis de la Comunitat i més de 700 joopers comencen al centre municipal d’informació juvenil».

Els centres d’informació juvenil emeten el Carnet Jove, formen part de la xarxa amb descomptes en serveis culturals, esportius o de mobilitat i difonen programes com ‘Viu la solidaritat’, ‘Erasmus + Juventud’y molts altres recursos que es posen a disposició dels centres d’informació juvenil.

A més, ha destacat que són els artífexs que arribin als seus joves els programes com M’importa d’Educació en Valors amb exposicions com #noemtoqueselwhatsapp, #amb els refugiades o l’oferta d’activitats de lleure educatiu.

Així mateix, ha recordat que la nova Llei de Polítiques Integrals de Joventut estableix que la Xarxa Valenciana d’Informació i Animació Juvenil, integrada per aquells serveis promoguts per entitats sense ànim de lucre que tinguin per objecte desenvolupar serveis d’informació, formació, assessorament o orientació , especialment dirigits a joves en els seus processos d’emancipació, i que hagin estat reconeguts i registrats per l’IVAJ.

Anualment, l’IVAJ organitza InFòrum, una cita per a millorar la informació juvenil, l’última edició es va celebrar al novembre de 2017, en què es van presentar programes innovadors i bones pràctiques en matèria de joventut.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint