L’IVAJ coordina un curs per a 25 participants del Cos Europeu de Solidaritat procedents de 11 països europeus
L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), ha organitzat un curs de formació a l’arribada dirigit a les persones voluntàries de l’Cos Europeu de Solidaritat (CES), recentment incorporades en organitzacions d’acollida espanyoles, en la seva línia de suport a les activitats de voluntariat.
En l’activitat formativa, que es desenvolupa de l’22 a l’25 de març de manera virtual a causa de la pandèmia per la COVID-19, participen un total de 25 persones joves procedents d’Hongria, Itàlia, Rússia, Eslovàquia, Espanya, Romania, Bulgària, Alemanya, Regne Unit, Polònia i Portugal, que realitzen les seves activitats de voluntariat en diferents organitzacions de la Comunitat Valenciana, Cantàbria, Castella i Lleó, Comunitat de Madrid i Regió de Múrcia.
L’activitat té com a objectiu proporcionar a les persones participants una formació útil i pràctica per a l’inici i la primera etapa del seu voluntariat com a participants de l’CES, així com una preparació per al servei i l’experiència voluntària.
Contingut i metodologia de el curs
En el curs s’aborden conceptes relacionats amb el CES i l’Agència Nacional Espanyola i s’ofereixen aprenentatges per a la solidaritat i el servei a la comunitat des de l’òptica d’una ciutadania activa i responsable amb la comunitat i l’entorn.
Així mateix, es presenta el país d’acollida, mostrant el context sociocultural, històric i geogràfic, així com les habilitats socials mínimes indispensables per a la convivència, la prevenció de conflictes i la gestió de crisi.
A més, es proporciona a les persones participants, habilitats comunicatives, inclosos els aspectes de l’aprenentatge intercultural i la formació lingüística.
Entre els objectius hi ha l’oferir un espai de reflexió sobre l’aprenentatge que poden desenvolupar durant l’experiència i eines que els serveixin per planificar aquest procés i afavorir el coneixement mutu per construir xarxes.
En la metodologia de el curs s’utilitzen diverses plataformes i eines que permeten la formació en línia, en horari de matí i tarda, i es treballa sempre sota els principis de l’educació no formal, a través de la corresponsabilitat i l’actitud positiva cap a l’intercanvi , l’experimentació i l’aprenentatge.
La formació a l’arribada forma part de l’cicle de Formació i Avaluació per a activitats de voluntariat i complementa el suport continu ofert per les organitzacions d’acollida i suport, abans i durant el període de servei. També facilita el contacte entre voluntaris i voluntàries, organitzacions participants i agències nacionals o centres Salt.
El curs està organitzat per l’Agència Nacional Espanyola de Joventut de el Programa CES i Erasmus +, de la qual forma part l’Institut Valencià de la Joventut.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana