Més notícies

L’Institut Valencià de Finances exposa els seus productes financers a Forinvest 2024

L’Institut Valencià de Finances (IVF) exposarà el seu portfoli de productes financers a Forinvest 2024, on disposarà d’un estand de 36 metres quadrats des d’on informarà dels instruments financers que posa a disposició d’autònoms i empreses de la Comunitat Valenciana.

Aquest certamen, convocat en aquesta 17a edició amb el lema ‘Una mirada al futur’, s’ha consolidat com a fòrum de trobada en matèria d’economia, finances, assegurances i tecnologia.

A més de comptar amb una zona expositiva, a Forinvest 2024 tindran lloc més de cent conferències i taules rodones on els principals experts en la matèria reflexionaran sobre els reptes davant els quals s’enfronten aquests sectors.

Préstecs bonificats IVF

L’IVF comptarà en aquest certamen amb un estand des d’on informarà dels seus productes financers. Actualment l’Institut Valencià de Finances ofereix préstecs bonificats de caràcter ordinari, destinats a injectar liquiditat al teixit productiu valencià.

Així, a través de diferents línies de finançament, els autònoms i empreses de la Comunitat Valenciana, tant empreses de mida petita com grans empreses, poden accedir a préstecs bonificats, tant per mitjà del tipus d’interès com a través d’un tram no reemborsable de la inversió.

Aquest component d’ajuda implícita en aquests préstecs s’engloba al Marc Temporal d’Ajuts d’Estat, que finalitzava el desembre del 2023 i ha estat ampliat fins al juny del 2024, cosa que fa possible que l’IVF puguin mantenir aquests productes financers bonificats durant el primer semestre del 2024.

A través d’aquestes línies les empreses poden accedir a préstecs entre 20.000 i 2.250.000 euros, a un tipus d’interès del 2,03% i amb trams no reemborsables de fins al 30% del capital concedit.

D’altra banda, l’IVF compta entre la cartera de productes financers amb una línia de caràcter social dirigida a injectar liquiditat entre les entitats socials que compten amb concerts de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge. Aquesta línia, dotada amb 75 milions d’euros, permet finançar necessitats operatives de fons d’un conjunt ampli d’entitats socials que duen a terme serveis fonamentals a la Comunitat Valenciana.

Suport al sector emprenedor

L’Institut Valencià de Finances està fermament compromès amb l’ecosistema emprenedor valencià i compta amb instruments de finançament especialment dissenyats per a startups i empreses de nova creació, que normalment troben traves a l’hora d’accedir a finançament a través de les entitats tradicionals, precisament per no comptar amb bagatge suficient que avali el vostre projecte.

Per a aquestes companyies, l’IVF ofereix una línia de préstecs participatius en coinversió amb inversors privats, a través de la qual es busca impulsar des dels inicis projectes innovadors sorgits a la Comunitat Valenciana.

Els préstecs participatius són instruments de quasi capital que, a efectes mercantils, formen part dels fons propis del beneficiari i milloren la solvència de l’empresa. Aquest increment de solvència permet millorar la qualificació creditícia del sol·licitant i, així, l’accés al finançament atorgat per entitats financeres privades i fons d’inversió.

Així mateix, per a aquestes mateixes companyies però en fases més avançades, l’IVF ha dissenyat una línia de préstecs subordinats destinats a injectar liquiditat a empreses de base tecnològica i innovadora. Amb aquest producte, que l’Institut Valencià de Finances posarà en marxa els propers dies, es completa un portfoli d’instruments financers que busca acompanyar les empreses en les diferents fases, des del seu naixement fins a la posterior fase de desenvolupament i consolidació.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint