L’Institut Valencià de Cultura selecciona 29 projectes audiovisuals per a la quarta edició de Promercat-València Film Market
L’Institut Valencià de Cultura (IVC) organitza la quarta edició de Promercat-València Film Market, el mercat audiovisual especialitzat en la coproducció, per al qual aquest any s’han seleccionat 29 projectes valencians.
Aquest esdeveniment professional se celebrarà del 25 al 27 de maig a l’Auditori Carmen Alborch de l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), coorganitzador del mercat, i compta amb la col·laboració de Cinema Jove i À Punt.
L’objectiu de Promercat-València Film Market és generar un espai de diàleg, debat i convivència on puguin coincidir productores que busquen o ofereixen projectes de coproducció.
També té com a finalitat que les productores valencianes puguin coproduir pel·lícules procedents d’altres països i comunitats autònomes. El propòsit final és la consolidació, dinamització i internacionalització del sector audiovisual valencià quant a la coproducció.
Promercat ha obert el termini d’inscripcions a la web per als professionals que vulguin assistir a les diverses activitats programades. Així mateix, la inscripció també és oberta per a les empreses productores interessades en projectes que puguin venir de fora.
Dimarts 25 de juny, en horari de matí, se celebren les sessions de treball de Promercat Autonòmic, dedicat a les produccions audiovisuals que busquen la coproducció en llengües cooficials. En aquestes sessions participaran productores i professionals de la Comunitat Valenciana, Catalunya, País Basc, Galícia, Navarra i les Illes Balears.
Per la seva banda, el dimecres 26 de juny, en horari de matí, es realitzaran les sessions de treball de Promercat Estatal, dedicat a les produccions audiovisuals que busquen la coproducció a nivell estatal i està dirigit a projectes de llargmetratges de ficció per a cinema o televisió.
També es faran les sessions de treball de Promercat Distribució i Vendes, dirigit a llargmetratges valencians de ficció i d’animació que cerquen una distribució valenciana, estatal i internacional.
Així mateix, a les tardes del 25 i 26 de juny se celebraran les reunions B2B entre les diferents productores interessades en els projectes i les productores que els presenten.
29 projectes seleccionats a Promercat
Els criteris de selecció han estat la qualitat narrativa, el disseny de producció i la sostenibilitat financera dels projectes presentats. 25 projectes participaran a les dues sessions de pitch, procedents de València, Borriana, Godella, Riba-roja de Túria, Vila-real, Barcelona, Lugo, Navarra, Telde, Madrid, Sevilla, Torremolinos, Vitòria, Sant Sebastià, i quatre projectes valencians de Borriana, Novelda i València participaran a la jornada de distribució.
Els projectes seleccionats s’estructuren en tres categories de mercat: Promercat Autonòmic, Promercat Estatal i Promercat Distribució.
Promercat Autonòmic està dirigit a projectes de ficció, tant de llargmetratges com de sèries, minisèries i telefilms que es rodaran en llengües cooficials. S’han seleccionat un total de 12 projectes.
Els dotze projectes de llargmetratges de ficció són ‘La dona invisible’ de The Fly Hunter (Riba-vermella de Túria); Bombyx Mori de Beniwood Produccions (València); ‘Verd Foc’ de Nautilus, Films & Projects (Vila-real); Nothing Co d’Alhena (Barcelona); ‘Les coses que vam fer’ de Wicker Films; ‘Merlo branc’ de Mordisco Films; ‘Kressal Usaina. L’olor del salnitre d’En bon lloc Produccions (Vitòria); Pontiac de José Ignacio Sánchez Arrieta i El Camí (Godella); Nana de Principal Segona (Barcelona) i Setembre de Danga Danga (La Corunya).
També s’han seleccionat les sèries ‘Mallorca Things to Do’ de Bastera Films (Palma de Mallorca) i ‘Fan Madarika Maiteak’ de Maua Produkzionak (Sant Sebastià).
En segon lloc, Promercat Estatal està dedicat a les produccions audiovisuals que busquen la coproducció a nivell estatal i està dirigit a projectes de llargmetratges de ficció per a cinema o televisió. S’han seleccionat tretze projectes.
Els projectes valencians seleccionats són ‘4 Sabors i Umami’ de Tarannà Films (València), ‘Cara de pa’ de La mà Invisible (València), ‘La mala mare’ d’Admirable Films (València), ‘Selectivitat’ de Beniwood Produccions ( València), ‘El color verd’ d’Aire de Cinema i ‘La fàbrica taronja de pel·lícules’ (València).
El comitè de selecció també ha elegit ‘Festa negra’ de Les formigues negres (Canàries, Telde), ‘La col·lisió’ de Còlera Films (Madrid), ‘Els febles’ de Produccions 24 Violets (Sevilla), ‘Drag Mama’ de Danidog Films (Torremolinos, Màlaga) i ‘#elreto’ d’Orlok Films (Vitòria).
Les tres sèries de ficció són ‘Quan fa pop’ d’Inaudita (Riba-vermella de Túria, València), ‘Xiquet de Simat’ de Sunrise Pictures (Paterna, València) i ‘No hi ha qui ho entengui’ de When Lights Are Low ( València).
Finalment, Promercat Distribució està dedicat a les produccions valencianes que busquen distribució estatal o internacional i està dirigit a projectes de llargmetratges cinematogràfics de ficció.
Els projectes seleccionats són tres: La invasió dels bàrbars de Stanbrook, Alhena Production i Arden Producciones (Burriana); ‘Absolute Love’ d’Eigakan Films (Novelda); ‘L’aguait’ de TV ON Produccions, Admirable Films i Lamalanga Produccions (València, Barcelona), i ‘Chica quinqui’ d’Asismaval Producciones (València).
Sessions de treball a l’IVAM
Les tres jornades professionals de Promercat se celebraran a l’IVAM, amb una mateixa agenda de treball: una presentació per part dels representants institucionals; una taula rodona centrada en el tema de cada convocatòria; un pitch dels projectes seleccionats i reunions professionals de les productores amb altres productores i plataformes, televisions i distribuïdors (B2B). Cada dia també inclourà diverses taules rodones i panells professionals per tractar temes interessants per al sector audiovisual.
D’altra banda, Promercat torna a donar suport a les reunions One to One organitzades per l’associació Escriptors de l’Audiovisual Valencià (EDAV) i la Fundació SGAE, a través del Consell Territorial de la Comunitat Valenciana, que se celebraran el dijous 27 de juny .
Aquestes reunions estan dirigides a projectes d’autors i productors valencians per buscar un productor o coproductor. Són sessions de pitch i reunions un per un, per donar a conèixer els seus projectes.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana