Sanitat

L’Hospital Provincial de Castelló aplica una nova tècnica oftalmològica que millora la qualitat de vida

El Servei d’Oftalmologia del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló aplica una tècnica biomèdica de recent implantació per tractar patologies oculars que, fins ara, no havien tingut tractaments efectius i que ha augmentat de manera significativa la qualitat de vida de les persones tractades.

La tècnica consisteix en la preparació d’un col·liri de plasma ric en factors de creixement, que s’empra en la regeneració del teixit ocular danyat, i està indicat, sobretot, en pacients amb malalties de la superfície ocular com l’ull sec i úlceres corneals que no curen amb el tractament convencional

El Servei d’Oftalmologia de l’Provincial ha tractat, des del passat mes de desembre, a 45 pacients. Tots ells han participat en una enquesta de qualitat per avaluar els resultats de la tècnica.

En l’últim congrés nacional de la Societat d’Infermeria Oftalmològica celebrat a Granada la infermera Maria Escorihuela ha presentat els resultats d’aquesta enquesta, de la qual es desprèn que ha millorat la qualitat de vida dels pacients. Així, s’han minorat símptomes molt molestos com el dolor ocular i la fotofòbia que interfereixen de manera molt important en la vida quotidiana i s’ha millorat l’agudesa visual. El 83 per cent dels pacients puntua amb més d’un 8 sobre 10 els resultats del procediment.

solució personalitzada

El procediment consisteix en una solució personalitzada, ja que el col·liri s’elabora a partir de la sang del propi pacient. Un cop el metge oftalmòleg fa la indicació del col·liri de plasma en funció de la severitat de la malaltia ocular, el personal d’infermeria oftalmològica s’ocupa de prendre una mostra sanguínia del pacient de forma similar a una analítica, a continuació la sang es centrifuga específicament per concentrar els seus plaquetes i obtenir el plasma ric en factors de creixement amb què es prepara el col·liri que, a més dels factors de creixement, conté vitamina a i fibronectina.

En tractar-se d’un sèrum autòleg, és a dir, s’obté de la sang del propi pacient, l’organisme no el reconeix com a estrany, de manera que no hi ha possibilitat de rebuig ni efectes secundaris i queda així garantida la seva biocompatibilitat.

En l’àmbit oftalmològic, el plasma ric en factors de creixement ajuda a la regeneració de la superfície ocular, contribueix a la lubricació en pacients amb ull sec, facilita la cicatrització en úlceres corneals i disminueix el dolor i inflamació.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint