DestacatSanitat

L’Hospital Clínic de València incorpora la braquiteràpia intersticial per al tractament de càncers ginecològics

L’Hospital Clínic Universitari de València ha incorporat a la cartera de serveis la tècnica de braquiteràpia intersticial ginecològica, tècnica de radioteràpia interna d’alta precisió destinada al tractament de determinats càncers ginecològics. La primera intervenció amb aquest procediment es va fer el mes de juny passat.

La incorporació permet ampliar les opcions terapèutiques disponibles al mateix hospital per a pacients que, per les característiques o la localització del seu tumor, requereixen aquest tipus de tractament.

Tal com ha explicat el cap de Servei d’Oncologia Radioteràpica, Diego Dualde, ha destacat la incorporació dʻaquesta nova tècnica que arriba per «ampliar lʻaccessibilitat a teràpies avançades a les pacients amb determinats tumors ginecològics».

La braquiteràpia intersticial consisteix a col·locar dispositius específics a l’interior oa les proximitats del tumor per administrar la radiació directament sobre la zona afectada. Això permet aplicar “dosis elevades de tractament de forma molt localitzada, augmentant-ne l’eficàcia i minimitzant l’exposició dels òrgans i teixits sans propers” tal com ha explicat la doctora Maria Maroñas, especialista en oncologia radioteràpica.

Després de la col·locació del dispositiu en un quiròfan, es duu a terme el tractament de radiació amb una durada que, depenent de cada pacient, normalment oscil·la entre cinc i deu minuts per sessió, i s’administra en dues sessions setmanals durant dues setmanes.

La tècnica es fa servir en combinació amb la radioteràpia externa convencional per tractar tumors coll uterí, endometri o vagina.

Treball multidisciplinar

La posada en marxa de la braquiteràpia intersticial ginecològica ha requerit professionals la coordinació dels serveis d’Oncologia Radioteràpica, Radiofísica Hospitalària, Anestesiologia i Reanimació, Ginecologia i Obstetrícia i Radiodiagnòstic.

El Servei d’Oncologia Radioteràpica és el responsable de la indicació clínica, la prescripció del tractament i la realització dels implants. Per part seva, Radiofísica Hospitalària s’encarrega de la planificació de la dosi de radiació i de garantir la seguretat radiològica.

Anestesiologia i Reanimació participa en el maneig perioperatori de les pacients; mentre que Ginecologia i Obstetrícia col·labora en l’ingrés i el seguiment clínic. Radiodiagnòstic aporta les imatges de la ressonància magnètica necessàries per al guiatge i la planificació del tractament.

La incorporació d’aquesta tècnica permet que les pacients que compleixen els criteris per rebre-la puguin accedir al procediment a l’Hospital Clínic Universitari de València, cosa que evita desplaçaments a altres centres i facilita la continuïtat de l’atenció dins el seu entorn assistencial habitual.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint