DestacatSanitat

L´Hospital Clínic acull el curs internacional d´oncologia mèdica per a estudiants de medicina organitzat per la Societat Europea d´Oncologia

L´Hospital Clínic Universitari de València ha acollit durant quatre dies un prestigiós curs organitzat per l´European Society for Medical Oncology (ESMO), en col·laboració amb l´ESMO Young Oncologists Committee. L’esdeveniment ha reunit 95 estudiants de medicina, de més de 40 països diferents, seleccionats per la seva excel·lència acadèmica i motivació per explorar aquesta especialitat mèdica en auge.

El curs ha estat codirigit pels doctors Andrés Cervantes, cap de servei d’Oncologia Mèdica de l’Hospital Clínic de València i director científic de l’Institut de Recerca INCLIVA i Rodrigo Sánchez-Bayona, metge especialista en Oncologia Mèdica de l’Hospital 12 d’Octubre de Madrid i ha comptat amb un claustre internacional d’octubre Itàlia, Regne Unit, Espanya, França, Suècia i Suïssa.

«L’oncologia és una disciplina diversa i en constant evolució, que requereix un compromís d’aprenentatge continu. L’objectiu d’aquest curs ha estat atraure estudiants brillants i compromesos i motivar-los a triar l’oncologia mèdica com a carrera professional, en benefici últim dels pacients amb càncer», ha destacat Andrés Cervantes, cap de servei d’Oncologia Mèdica del

“Durant els quatre dies, s’ha ofert una formació amb enfocament pràctic i interactiu que, entre d’altres, ha inclòs conferències magistrals sobre els principis bàsics de l’oncologia mèdica, discussió de casos clínics reals en tallers multidisciplinaris i un repàs als principals tipus de càncer: mama, pulmó, gastrointestinal. ha afegit.

Una experiència intensiva en oncologia per a futurs especialistes

La trobada ha ofert als estudiants una oportunitat única d’aprendre directament experts en oncologia mèdica i connectar amb altres estudiants amb interessos similars. Més enllà del contingut acadèmic, el curs ha permès que els estudiants connectin amb experts internacionals en oncologia, coneguin els darrers avenços en tractaments, intercanviïn experiències amb companys d’altres països i obtinguin una visió realista i motivadora de la pràctica clínica en oncologia.

Al final de la formació, es realitzarà un examen final tipus test. L’estudiant amb la millor puntuació rebrà el Best Student Award, que inclou una beca per assistir al Congrés ESMO 2025 i participar al “Poster Walk” per a estudiants.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint