L’exposició ‘Exili Il·lustrat’ de l’IVAJ arriba a Onil, Ibi, Montesa i Benetússer aquest mes de març
L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) a través del programa ‘M’importa. Educació en Valors ‘, presenta al llarg del mes de març l’exposició itinerant’ Exili il·lustrat ‘al Centre Cultural Eusebi Sempere d’Onil, al Casal Jove d’Ibi, al museu Almàssera de Montesa i al Xalet de la Xapa de Benetusser
La iniciativa ‘Exili il·lustrat’ es vincula amb la memòria democràtica i al mateix temps convida a una reflexió actual sobre les persones refugiades que fugen de les guerres, la intolerància, les catàstrofes naturals o de la fam.
Es tracta d’una galeria de 36 vides dibuixades per altres tants il·lustradors i il·lustradores dels més variats estils, que representen a personatges que van marxar a l’exili. L’exposició amb il·lustracions de cos sencer i dimensions gairebé reals mostra rellevants personalitats obligades a marxar d’Espanya.
Del 5 al 10 de març s’ha exposat al Centre Cultural Eusebi Sempere d’Onil; del 12 al 17 de març al Casal Jove d’Ibi; del 19 al 24 de març arribarà al Museu- Almàssera a Montesa i del 26 al 31 de març al Xalet de la Xapa de Benetússer.
‘Exili I · lustrat’ va néixer de la col·laboració del Centre Cultural La Nau, comissariada per MacDiego, com un homenatge als més de 500.000 homes i dones, la majoria anònims, que es van veure obligats a abandonar el territori espanyol en acabar la guerra civil .
Ajuntaments, entitats socials, centres educatius interessats a apropar la exposición’Exili il·lustrat ‘poden sol·licitar-la a través del web de l’IVAJ:
Informació i Foto: Generalitat Valenciana