L’Espai d’Art Contemporani de Castelló acull la celebració del festival d’autoedició Tragapinyols 2026
L’Espai d’Art Contemporani de Castelló, espai de l’Institut Valencià de Cultura, acull el dissabte 14 i el diumenge 15 de febrer la segona edició del Tragapinyols, el festival d’autoedició que serveix com a punt de trobada, experimentació i intercanvi al voltant de la publicació independent, la gràfica contemporània i les pràctiques editorials alternatives.
Tragapinyols es presenta com una plataforma dissenyada per visibilitzar i posar en valor l’autoedició com a eina creativa, política i comunitària. La seva programació reuneix projectes que aborden l’edició independent des de perspectives diverses, incloent-hi fanzines, llibres d’artista, risografia, serigrafia i publicacions híbrides que expandeixen els límits del format editorial tradicional.
A més de l’exhibició, la venda i l’intercanvi del treball dels projectes seleccionats, la programació del festival inclou una sèrie de tallers dirigits tant a públic adult com adolescent.
Les sessions estan concebudes per estimular la creativitat i apropar diferents processos d’autoedició. Així, durant la jornada del 14 de febrer, tindran lloc els tallers Fer fanzines de còmic, a càrrec de José Tomás Comics; ‘Què no és un llibre? Taller sobre els límits del format editorial’, de Julian Barón Estudio; i Taller de Fanzines, de Zeluloide.
La música en directe també serà la protagonista del festival. El dia 14, a les 12.30 hores, tindrà lloc el concert de Policia ia la tarda, a les 17.00 hores, hi actuarà Ruïnosa i les strippers de Rahola. Tancarà la programació musical la formació Seggs Tape, a les 18.00 hores.
Tota la informació sobre aquestes activitats, organitzades per Categoria Intl., es pot trobar a la web de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana