Les III Jornades de Formació i Ocupació tracten ‘Els estudis de Doctorat i la formació d’investigadors en Comunicació’
Un altre dels objectius de les jornades s’orienta a «la reflexió sobre els criteris d’evacuació en comunicació i suport a la recerca», tenint en compte els «dràstiques retallades tant en finançament estructural i de la investigació» que han patit les universitats espanyoles en els últims anys. Segons els organitzadors «Les exigències de qualitat són cada vegada més altes pel que fa a qualitat i paràmetres de la recerca i transferència de coneixement i, en conseqüència, estem sotmesos a una exigència de qualitat molt per sobre d’allò en el que els nostres governants estan disposats a invertir ».
El rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, ha estat l’encarregat d’inaugurar la trobada on ha destacat «la importància d’unes jornades en què participen dues associacions com són l’Associació Espanyola d’Investigació i Comunicació i l’Associació d’Universitats amb Titulacions a informació i Comunicació on s’han de debatre posicionaments en temes molt rellevants ». A més també ha assenyalat que «cal fer un esforç per implementar les millors formes per identificar els professionals de la comunicació a través d’un marc estable per a la seva acreditació».
El degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UA, Raúl Ruiz, ha advertit en la seva intervenció «dels perills de les mentides molt explicades» i ha assegurat que la millor manera de combatre aquest problema és «comptar amb professionals molt formats i compromesos amb la veracitat. I la feina que es fa en aquestes jornades és la base essencial d’aquest rigor i compromís que reclamem ».
Per la seva banda, Enrique Bustamante, president de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC), ha reclamat «impulsar la recerca socialment compromesa i la investigació crítica» i també una regulació governamental per fer front a l’allau de «notícies falses , noticiaris que barregen notícies i opinió o programes sense principis ètics ».