Les Fogueres obren foc a la Universitat d’Alacant
El mateix dia i després de la xerrada tindrà lloc la plantà del monument. Realitzat per l’artista foguerer Federico Molinero, s’ubicarà a l’esplanada davant de l’edifici de la Torre de Control. La foguera és un homenatge al quaranta aniversari de la Universitat d’Alacant i té vuit metres d’altura i 7 de diàmetre. El monument mostrarà quatre panells laterals amb la crítica mordaç de l’humorista gràfic Enrique Pérez, director del Gabinet de Disseny Gràfic de la UA fins fa dos anys.
La jornada de dijous 11 d’abril, «Viu en la UA un dia de Fogueres», començarà amb una cercavila a les 10.45 amb les candidates a bellea del foc i prosseguirà amb l’acte institucional a les 11 hores en el MUA amb la presència de les candidates a Bellea 2019. la convocatòria té caràcter oficial i forma part de les proves puntuables per convertir-se en representants de la festa alacantina.
Després de l’acte, la comitiva es desplaçarà novament amb una cercavila fins al monument on, a les 13 hores, la pirotècnia Reyes Martí dispararà una mascletà amb uns cinquanta quilos de pólvora. Els actes conclouran amb la cremà de la foguera.