DestacatPolítica

Les exportacions agroalimentàries valencianes als EUA i la Xina es disparen un 35% i un 15,9% en el primer quadrimestre

L’exportació agroalimentària valenciana ha registrat un comportament especialment positiu durant el primer quadrimestre de l’any, en incrementar els seus enviaments un 1,4% respecte al mateix període de l’any anterior i arribar a un valor econòmic de 2.286 milions d’euros, una xifra que representa el 21 , 6% del total de les exportacions de la Comunitat Valenciana (10.607.000 d’euros).

D’aquesta manera, el sector agroalimentari ha estat el que ha aportat el major saldo positiu a la balança comercial exterior valenciana, amb un total de 1.084 milions, seguit pel de l’automòbil, la contribució a aquesta variable va ser de 645 milions entre els mesos de gener i abril d’aquest any.

Entre els aspectes més significatius de l’evolució experimentada pels enviaments agroalimentaris valencians durant aquest primer tram de l’exercici anual destaca el molt apreciable augment de les exportacions als Estats Units i la Xina, amb valors a l’alça del 35% i del 15,9%, respectivament , segons revelen les últimes xifres de Comerç Exterior. Porcí, vi i cítrics són alguns dels productes que tenen una millor acollida en aquests mercats.

«Si bé la principal destinació del comerç agroalimentari valenciana segueix estant en els mercats europeus – ha apuntat el secretari autonòmic d’Agricultura i Desenvolupament Rural, Francisco Rodríguez Mulero- el fet que els nostres productes agroalimentaris estiguin augmentant la seva presència en aquests dos països, que són les primeres potències econòmiques del món, parla bé a les clares de la puixança i del dinamisme de les nostres empreses agroalimentàries a l’hora de buscar nous mercats i ens demostra també que, tot i les dificultats, el sector agroalimentari continua sent una peça clau en l’entramat econòmic valencià «.

Altres destinacions en què s’han registrat, al llarg d’aquest primer quadrimestre de l’any, pujades importants en les xifres d’exportació agroalimentària són Polònia (+ 19,4%), la República Txeca (+ 14,2%) i Suècia ( + 10%).

Hegemonia citrícola valenciana

Quant als cítrics, el cultiu de major implantació a la Comunitat Valenciana i un dels principals motors de les exportacions agroalimentàries, les dades de comerç exterior reflecteixen en part les conseqüències dels greus problemes que han caracteritzat el desenvolupament de l’última campanya, si bé evidencien, al mateix temps, que la citricultura valenciana manté folgadament la seva hegemonia respecte a la resta de zones productores d’Espanya.

Així, i d’acord amb la mateixa font, el valor econòmic de les exportacions citrícoles de la Comunitat Valenciana, entre els mesos de gener i abril d’aquest any, es va situar en 939 milions d’euros, la qual cosa equival – malgrat suposar una caiguda del 5,6% respecte al curs precedent – a l’69,3% del total dels enviaments citrícoles espanyols a l’exterior.

A molta distància es troben les altres dues regions productores més importants: Múrcia i Andalusia, les xifres d’exportació, en aquest mateix període, van ser de 185 milions d’euros i 157 milions, fet que suposa un 13,7% i un 11,6 %, respectivament, sobre el total nacional de l’exportació citrícola.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint