Les declaracions de Miguel Alvarez (tecnic del Villarreal B) previes al partit davant la SD Osca
L’entrenador del Vila-real B, Miguel Álvarez, va comparèixer a la roda de premsa prèvia al partit contra la SD Osca, corresponent a la jornada 33 de LaLiga SmartBank, que tindrà lloc aquest diumenge a les 18.30 hores a l’Estadi de la Ceràmica.
Aquestes són les declaracions del tècnic groguet:
Moment de forma extraordinari
«Hem agafat el tranquil a la categoria, que era el nostre objectiu quan vam marxar del Mini. En cinc anys i mig, el Mini ha estat un fortí. Els dos primers partits a La Ceràmica no van ser bons, però ara ja hem aconseguit tres victòries ia més jugant bé, que això diu molt. Ve un equip que porta set partits sense perdre, poc golejat. És un equip competitiu, complicat perquè defensivament té una estructura amb molta fortalesa i difícil fer-li gol. Quan fem allò que hem de fer, que és ser nosaltres i centrar-nos en nosaltres, som un equip més difícil».
Les claus
«Les claus, des de saber que és un rival difícil, s?ha d?intentar que les seves fortaleses no apareguin. A pilota parada, les jugades les dominen molt bé. Porten 12 gols així. Tenen gent amb bon peu per al llançament i entren a rematar com a animals».
Homenatge pels 200 partits
«És un homenatge col·lectiu al Vila-real B. Fa sis temporades que ha treballat moltíssima gent amb mi i han passat molts jugadors. No és un homenatge a Miguel Álvarez, sinó a tots els companys que he tingut, a tots els entrenadors del planter… És impossible fer-ho tot sol si no tens un equip al darrere. Jo sóc la darrera baula de la cadena. Són 200 partits de molta gent. Sense ells, això no hauria estat possible. Posaré tot de part meva perquè siguin 200 més2.
Dels 200 partits, què omple més?
«Em quedo amb tot. Gaudir del camí i intentar que hi hagi les menys pedres possibles, intentant no fer mal a ningú. Cal intentar ser feliç, però també intentar ajudar la gent a ser feliç. Intentar ajudar a fer que els nois aconsegueixin els seus somnis, els seus objectius… donant-los tot el temps del món, tots els recursos… La satisfacció? Abans de guanyar hi ha altres coses, nosaltres hem apostat per la formació. La formació individual de l’entrenador ajuda a assolir aquests objectius. Hem fet moltes promocions, dos ascensos…. El de Segona B a Primera RFEF, per mi és vital. Sense aquest ascens, no seríem a Segona. Em quedo amb tot, però sobretot hem creat una cultura i una manera de fer. És important deixar un llegat com a persona i un llegat com a entrenador/cos tècnic. No és un premi individual, és un premi col·lectiu a tot aquest temps ia tota aquesta gent. Són com la meva família».
Sense opció de doble lateral per la sanció de Migue
«Els entrenadors fem pel camí el que creiem en aquell moment. Un entrenador del B no pot deixar zombis al camí, però és impossible fer feliços a tots. Els entrenadors que estem en filials hem de fer que tots hi participin. Em sento orgullós. Tots els nois que han pujat del C tenen quatre o cinc partits a Segona. Si seguim la temporada que ve, molts ja no serà començar de zero».
Informació i Foto: Villarreal CF