Les declaracions de Iñigo Perez (tecnic del Villarreal CF) previes al partit de LaLiga davant el Racing de Santander
L’entrenador del Vila-real CF, Iñigo Pérez, ha comparegut aquest divendres davant els mitjans de comunicació per analitzar la prèvia de l’estrena de lliga del conjunt groc contra el Racing de Santander (diumenge, 17.00 hores), en una roda de premsa en què el tècnic navarrès també ha valorat les primeres setmanes al capdavant de l’equip, l’evolució durant la pretemporada. temporada.
La seva arribada i la pretemporada
El tècnic groc va explicar que aquest primer mes de treball li ha permès conèixer millor l’entorn del club i començar a traslladar les seves idees al grup: «Ha estat un mes positiu en molts aspectes: la integració, estar molt contents de com ens han rebut. En l’aspecte futbolístic ha estat ascendent, i cal reconèixer la predisposició de l’equip i l’obertura de ment a la nostra manera de treballar».
En aquest sentit, Iñigo Pérez considera que la pretemporada ha servit com un punt de partida per continuar desenvolupant les idees de l’equip: «L’objectiu és donar-li continuïtat al que fem en els partits de pretemporada. Volem continuar en aquesta línia, progressant, desenvolupant-la i, durant el camí, aconseguir els tres punts. A més, al futbol, no hi ha un punt concret, sinó que és un procés infinit. Sempre hauràs de desenvolupar. Estem en línia ascendent i he vist coses de lequip que mhan agradat. És un punt de partida important, ho mantindrem i desenvoluparem. D?això es tracta l?ambició, de ser exigents amb el desenvolupament».
L’estrena de lliga
Sobre l’estrena davant el Racing, l’entrenador del Submarí va destacar l’exigència del desafiament: «Espero un partit contra un club històric, en un ambient important que hem de saber manejar. Hi haurà un impacte. Hem d’intentar imposar les nostres idees i manejar aquest aspecte mental de jugar contra un equip que torna a Primera».
La plantilla
Sobre la plantilla, Iñigo Pérez va elogiar tant els futbolistes més experimentats com els joves que han participat en la preparació. Pel que fa a la porteria grogueta, així la va valorar: «Péter és un porter de jerarquia. De sobres hi ha el rendiment que ha donat a la lliga ia la Selecció. Ens ve a ajudar en un lloc que, amb tres competicions, serà important. És important que hi hagi jerarquia i nivell. Luiz Júnior és un porter emergent i de bones qualitats, i Péter té bones qualitats i es manté a l’elit».
Pel que fa a Gerard Moreno i Ayoze Pérez, va tenir paraules de reconeixement: «Ayoze i Gerard són dos jugadors amb una qualitat inqüestionable, que tots hem gaudit. El Gerard el coneixia, però et sorprèn aquesta qualitat humana, aquesta temprança, aquesta humilitat. I, a distància curta, es comporta igual que al seu dia. I Ayoze sempre està amb les mires i les orelles escoltant. És bo que dos referents siguin dos referents humans».
Pel que fa als jugadors del planter Alassane Diatta i Carlos Maciá, va valorar la seva qualitat i predisposició: «M’encanta treballar amb gent jove, perquè ells són com esponges i tenen molt de nivell. Quan un s’adona de com són de bons és contra equips com el Benfica o el Como, que no molesten, sinó que sumen. Tenen errors, al ser joves, però com a entrenador els accepto, i ells també els han d’acceptar i continuar treballant».
Objectius
Finalment, Iñigo va parlar dels objectius: «Els objectius vénen predeterminats. Si hi ha alguna cosa que es fa en aquest club que des de fora m’encantava, és el brindis per la permanència. Quan un club que juga Champions fa això, em sembla perfecte quan miren enrere i recorden d’on vénen. Un objectiu clar és entrar a la Champions. I després el de venir de la De. que el club manté”.
Informació i Foto: Villarreal CF