Les Corts donen suport a la proposta del PP per declarar Esdeveniment d’Excepcional Interès Públic el Sexenni de Morella
El PP ha aconseguit que les Corts demanin al Govern d?Espanya per unanimitat declarar Esdeveniment d?Excepcional Interès Públic el Sexenni de Morella.
La Comissió d’Economia i Hisenda de les Corts va aprovar recentment una proposta del PP perquè el Sexenni de Morella sigui declarat per part del Govern d’Espanya com a Esdeveniment d’Excepcional Interès Públic i poder beneficiar-se d’importants beneficis fiscals en forma de deduccions.
El diputat popular Jesús Lecha ha assenyalat que “des que l‟ajuntament de Morella va aprovar per unanimitat aquesta mateixa proposta realitzada pel grup popular municipal s‟han celebrat diversos Consell de Ministres i no ha estat atesa la petició. El temps apressa i amb aquesta aprovació de les Corts ara també interpel·lem des de la Comunitat al Govern de Pedro Sánchez”.
Jesús Lecha ha explicat que “la Diputació Provincial ha incrementat el suport econòmic un 25%, el Consell de la Generalitat ha fet el mateix amb 60.000€ de concessió directa, però el Govern Central de moment ha fet cas omís a la petició dʻajuda i col·laboració que es mereixen els veïns de Morella. Volem que les tres administracions puguin treballar juntes per ajudar els seus veritables protagonistes, els veïns de Morella”.
Lecha ha indicat que “la petició d’Esdeveniment d’Excepcional d’Interès Públic suposaria poder obtenir incentius fiscals que permetin ajudar a sufragar les múltiples despeses que principalment els veïns i empreses de Morella assumeixen com a pròpies per engalanar els carrers i organitzar la festa, tal com ja passa amb els Anys Jubilars del Xacobeo, Caravaca o Liébana, el 525è aniversari de la trobada entre dos mons Huelva-Almeria, el 800è aniversari dels Amants de Terol, o el Festival de Cinema de Sitges per citar alguns exemples”.
Finalment, Lecha ha afirmat que “els 2.400 veïns posen tot el millor perquè cada sis anys s’obre el miracle per honrar la Mare de Déu de Vallivana des del 1673. Entre el 17 i el 27 d’agost el rellotge de la història es torna a aturar per rememorar les seves festes amb esplendor. Carrers amb tapissos de paper seda arrissat, danses, gremis, convents, processons amb els seus personatges històrics… implica que la totalitat dels veïns inverteixin temps, esforç, dedicació i diners. És de justícia que des de les administracions puguem donar suport a aquest esforç, en aquest cas en forma de beneficis fiscals, perquè no els resultin tan costosos”.
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana