CulturaDestacat

Les Arts ensenya com construir a casa un escenari d’òpera amb la seua nova activitat didàctica

El Palau de les Arts ensenya a el públic infantil com construir un escenari d’òpera a casa, gràcies a la seva nova proposta didàctica, que posa en marxa aquest dilluns, 20 de juliol, amb motiu de la quarta edició de ‘Les Arts Volant’.

‘Construeix el teu òpera’ és un exercici que uneix educació plàstica i llenguatge teatral amb la confecció d’un retallable a escala 1:33 de l’camió escenari amb el qual ‘Les Arts Volant’ porta representacions d’òpera per diversos punts de la geografia valenciana.

L’objectiu d’aquesta proposta de ‘Les Arts és Educació’ és desenvolupar i ampliar la creativitat de nens i nenes, així com el seu coneixement artístic i cultural mitjançant el joc i les manualitats.

‘Construeix el teu òpera’ s’articula en tres fases i pot realitzar-se a casa seguint les indicacions de l’video tutorial que Les Arts ha editat a aquest efecte i que està disponible en http://www.lesarts.com.

Per a la fabricació de la maqueta tan sols són necessaris materials comuns en qualsevol llar com cola, tisores, bolígraf, llapis de colors, zel, caixes de cartró, agulles …, a més de les plantilles impreses que serviran com a guia de treball i que poden descarregar-se a l’enllaç habilitat a aquest efecte.

La primera fase d’aquesta proposta està destinada a la confecció de l’estructura de l’camió-escenari. Aquest procés, a més d’estimular les habilitats plàstiques, permet als ‘futurs empresaris d’òpera’ comprendre i assimilar el vocabulari imprescindible de l’escenari: per a què serveix la chácena, quins tipus de teló hi ha o quin espai abasta la caixa escènica, entre d’altres qüestions .

Un cop construïda la reproducció en cartró i paper de ‘Les Arts Volant’, el programa didàctic proposa un concurs per als futurs professionals de sector: la creació del seu propi espectacle operístic, per al qual han d’inventar un argument, desenvolupar els seus personatges i dissenyar seus propis decorats i ‘attrezzo’.

Un cop tinguin el resultat, han de pujar una foto d’aquest a través del compte de Twitter @PalauLesArts. Només per participar, entraran en un sorteig en el qual podran aconseguir accés gratuït, al costat de dos acompanyants, a una de les propostes de ‘Les Arts és Educació’ de la temporada 2020-2021.

‘Les Arts és Educació’ llançarà dues properes entregues de ‘Construeix el teu òpera’, en què es podran reproduir els decorats dels dos títols que, fins ara, han format part de l’repertori de ‘Les Arts Volant’: ‘Bastià i Bastiana ‘, de Mozart, i’ el tutor burlat ‘, de l’valencià Martín i Soler.

Les Arts és Educació

El programa educatiu de les Arts ha consolidat una oferta per a la temporada 2020-2021 que arriba a totes les edats i audiències: nadons, estudiants d’Educació Infantil, de Primària, de Secundària, de Formació Professional, d’ensenyaments de règim especial, d’universitat , de formació de persones adultes, a més de tenir un apartat dedicat a al públic familiar.

Espectacles com ‘Babies Only’, ‘Sent la música’, ‘Conta’m 1 òpera’; sessions de treball com ‘Tots a Cor’, ‘L’òpera en construcció’, ‘Un matí amb’ o ‘Splash’, a més de tallers didàctics, articulen les principals accions, a les quals se sumen dos nous espectacles per al nou curs : ‘Arenas musicals’ i ‘Pulcinella’.

‘Les Arts és Educació’ també es responsabilitza d’altres accions com el seguiment i la coordinació de el programa ‘Lova’ ( ‘L’òpera com a vehicle d’aprenentatge’), la planificació de funcions didàctiques dels espectacles representats al Teatre Martín i Soler, a més de les col·laboracions en l’àmbit universitari amb l’UJI de Castelló, la UPV, la UV i la UNED d’Alzira.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint