L’equip d’atenció primària de Rafalafena de Castelló consolida les intervencions de cirurgia menor al propi centre de salut durant la pandèmia
L’equip d’Atenció Primària del centre de salut Rafalafena de Castelló ha consolidat la realització de cirurgia menor amb l’activitat sanitària pròpia d’aquesta pandèmia gràcies a un treball de planificació i coordinació important per donar resposta als pacients que necessitaven aquest tipus d’intervencions.
Així, des del final de la primera onada, Rafalafena ha reprès l’activitat de cirurgia menor realitzada al mateix centre de salut que consisteix en l’abordatge quirúrgic de lipomes, fibromes trombosats o amb molèsties per al pacient, quists epidèrmics i l’extracció de cossos estranys. Aquestes pràctiques han afavorit que les lesions no evolucionessin a pronòstics de més gravetat que suposessin un risc per a la salut de la població.
Resposta quirúrgica ràpida
A més, també en el context actual de situació epidemiològica, l’equip d’Atenció Primària ha continuat fent tècniques d’infiltració d’aparell locomotor, indicades per al tractament de la tendinitis i epicondilitis, entre d’altres; i infiltracions tant plantars com de neuroma de Morton.
El manteniment de la pràctica de cirurgia menor als centres de salut ha contribuït a donar una resposta ràpida als pacients amb aquestes necessitats i millorar la qualitat assistencial de l’Atenció Primària, malgrat l’elevada pressió derivada de les onades pandèmiques successives.
Informació i Foto: Departament de salut de Castelló