L’atleta Nadia Soto bronze europeu sub18
Aquest cap de setmana es va disputar el campionat d’Europa sub18 on l’atleta del Facsa Playas de Castellón va aconseguir pujar al podi a la prova de 2000 obstacles. Nadia, que arribava amb la millor marca de les participants, va liderar la cursa en les últimes voltes però va ensopegar en un dels obstacles, caient a terra i perdent dues posicions. A la fi, va entrar a meta en tercera posició parant el crono en 6:35.04. També en aquesta prova Martí Torregrosa va aconseguir arribar a la final i ja allà va aconseguir culminar una gran actuació aturant el crono en 5:50.63, cosa que li va valer per ser cinquè.
Anthony Yunier Pérez va ser protagonista doblant prova en 110 tanques i longitud on va aconseguir acabar en totes dues entre els 10 millors. Anthony, que arribava com a líder a les tanques, va acabar sisè a la final parant el crono en 13.51, lluny de les seves marques personals. En longitud, va realitzar una magnífica qualificació saltant-ne 7.53 i rebentant la seva marca personal. A la final, no va poder estar a prop de les seves marques i va acabar novè amb 7.09. A més Hugo Senent va completar una bona actuació al decatló on va acabar en novena posició i es va col·locar vuitè del rànquing nacional de tots els temps de la seva categoria.
Set medalles al nacional sub16
Es va disputar el campionat d’Espanya sub16 on el Facsa Platges de Castelló va aconseguir 7 medalles i va ser el millor club del campionat, aconseguint el primer lloc a la classificació per punts de finalista amb 67 punts, en una de les millors actuacions que es recorden i on el paper del Col·legi Diputació de Castelló va ser fonamental, ja que molts dels atletes han sorgit d’aquest centre que és la gran pedrera del club.
A les combinades els atletes del Facsa Playas van aconseguir un fantàstic doblet copant les dues primeres posicions de la mà de Daniel Martínez i Rafa Gimeno que van aconseguir puntuacions molt similars amb 4944 i 4932 punts respectivament.
Alia Ezraigainatte va pujar al podi en el llançament de javelina on va aconseguir una millor marca de 39.90, fet que li va valer per ser segona i proclamar-se subcampiona d’Espanya. En aquesta mateixa posició va finalitzar Biel Viyacqua als 1500 obstacles, on els seus 4:26.13 li van valer per arribar a la recta final de forma molt ajustada amb el líder, entrant a meta a penes tres dècimes de segon de l’or.
També al podi va aconseguir pujar Víctor Souza al triple salt, on el seu millor intent va ser de 13.53, quedant-se a menys de 30cm de l’or. Un bronze es va penjar també Carla Cruz al salt amb perxa on va superar el llistó en 3.31, mentre que Nora Martínez va calcar aquest resultat als 100 tanques amb una marca de 14.49, encara que amb vent excessiu de +2.6 que va invalidar les marques per a rànquings.

Comunicación CA Playas de Castellón