Pla de mobilitat coordinat per la policia local per a facilitar els accessos a Valencia
L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat la posada en marxa d’un pla específic de mobilitat amb policies locals de la ciutat, i el suport de personal d’altres cossos policials arribats des d’altres ciutats, per a poder controlar i facilitar els accessos a la ciutat.
Catalá ha presidit este diumenge una nova reunió del CECOPAL (Centre de Coordinació Operativa Municipal), en la qual s’ha assenyalat la necessitat de treballar en la mobilitat de la ciutadania i personal d’emergències. “Demà serà un dia complicat també quant a la mobilitat a la ciutat de València, i per això posem en marxa un pla específic de mobilitat”, ha explicat l’alcaldessa.
Participen en este operatiu, junt amb la Policia Local de València, efectius de municipis com Madrid, Saragossa, Castelló, Màlaga, Torrejón de Ardoz , Alacant, Saragossa o Badajoz. L’alcaldessa Catalá ha agraït “la presència i la labor de tots ells, policies, bombers, gruïstes… que ens estan ajudant en estes circumstàncies difícils”, ha manifestat.
Catalá també ha recordat que mañana hi haurà classe a la ciutat, excepte en les pedanies de la Torre, Castellar i Forn d’Alcedo, i ha explicat que “encara que, aparentment, alguns dels col·legis d’estes poblacions no han patit danys, volem fer una inspecció amb els bombers abans de tornar a recuperar la normalitat”. Hi haurà docència a la ciutat, excepte en els centres educatius, centres ocupacionals i residències de les tres pedanies, ha assenyalat l’alcaldessa.
Catalá ha conclòs la seua intervenció, assenyalant que “continuem treballant amb els reptes que tenim per davant: neteja, seguretat, tot allò relatiu a la mobilitat, la labor social que estem fent…” I ha avançat que ja s’estan plantejant “totes les mesures que s’adoptaran a futur en matèria d’assessorament legal, d’assessorament en assegurances… a totes les famílies que s’han vist afectades per esta tragèdia”.
Informació i Foto: Ajuntament de Valencia