Política

L’ajuntament de València ha suprimit els semàfors de tres passos de vianants ubicats al barri de Sant Pau

El servei de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de València ha suprimit els semàfors de tres passos de vianants ubicats al barri de Sant Pau, que se sumen als quatre suprimits a Russafa, amb l’objectiu de «millorar la fluïdesa» de set cruïlles de la ciutat.

Els últims tres semàfors suprimits es corresponen amb la via de servei de l’avinguda de Manuel de Falla. Es tracta, concretament, de les cruïlles amb el carrer d’Eduard Soler i Pérez, amb la plaça de Grup Parpalló i amb l’avinguda de Tamarindes, ha detallat el consistori en un comunicat.

Aquests encreuaments es sumen als quatre de barri de Russafa -Literat Azorín amb Sueca, Cadis i Cuba, així com Sueca amb Puerto Rico-, en els que al mes de març es desinstalaron els semàfors amb motiu de les Falles amb la intenció de mantenir-los ja d’aquesta manera un cop finalitzessin les festes.

La supressió dels semàfors en aquests encreuaments pretén «millorar la seguretat en uns encreuaments en els quals, tant el volum de trànsit motoritzat com l’escassa distància a cobrir per creuar el carrer per part dels i les vianants, suposava que la semaforització generés més perill per la freqüent falta de respecte a la mateixa ia la velocitat de circulació, que la mera presència de senyalització horitzontal «, ha assenyalat la corporació municipal.

Ara, segons el consistori, la supressió dels semàfors «obliga els conductors i les conductores a extremar la precaució i, si s’escau, a cedir el pas en els passos de vianants existents minimitzant les demores innecessàries tant de vianants com de vehicles» .

A més, s’ha reforçat la pintura i s’han pintat, en el cas de la via de servei de Manuel de Falla, places de motos paral·leles als passos de vianants per millorar la visibilitat dels mateixos. Des del Centre de Gestió de Trànsit es van realitzar els aforaments oportuns durant un dia laboral per comprovar que, «efectivament, la quantitat, tant de vianants com de vehicles, que circulen per aquestes interseccions, no impedeixen la modificació semafòrica efectuada perquè no es creen situacions de perill «, ha assenyalat l’Ajuntament.

Informació i Foto: Ajuntament de Valencia

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint