L'Ajuntament de Castelló neta 11 camins i condiciona séquies en la Marjalería
L'Ajuntament de Castelló ha procedit a la neteja d'11
camins i condicionat séquies en la Marjalería, en els mesos de l'estiu.
Els treballs s'estan duent a terme a través de les brigades municipals i la
incorporació, des d'el mes de juliol passat, de 41 operaris del Pla d’ Ocupació
Agrari, en col·laboració amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). La
seua comesa és la neteja de séquies i camí sent aquesta una demanda
prioritària per part dels veïns.
La Tinenta alcalde del Grau, Ester Giner, insisteix que “la neteja és una prioritat
per al govern municipal i no escatimarem en esforços tenint en compte que és
una de les principals reivindicacions dels castellonencs”.
Fins hui els treballadors ja han actuat en Pont de la Gallenca, Camí La Fileta,
Camí Motor, Camí Ullal de La Comare, Cami Fons, Camí Senillar, Camí
Molinera, Camí L’Obra, Camí Primer Canal, Primera Travessera i Segona
Travessera.
A més d'actuar en la neteja de séquies, s'ha reparat el mur de la del *camí
Mariner per motius de seguretat, “els veïns de la zona venien sol·licitant el seu
arranjament des de fa més de dos anys, calia actuar i ho hem fet”, apunta Giner
després de desplaçar-se fins a aquesta zona.
Gràcies a la coordinació entre les regidories del Grau, que lidera la mateixa
Ester Giner, i d'urbanisme, amb l'edil Sergio Toledo al capdavant, s'ha posat
solució a un problema enquistat. L'ensulsiada parcial del lateral de la séquia
envaïa la calçada de manera que el pas de vehicles era massa estret, fins al
punt d'impedir el pas de furgonetes o de fins i tot ambulàncies o camions de
bombers, com apunten els veïns.
“El govern municipal continuarà prioritzant l'escolta activa veïnal per a donar
resposta a les necessitats dels castellonencs, prioritzant la seua seguretat i
procurant donar solucions de manera ràpida i efectiva. Volem continuar sent un
govern útil als veïns”.
Cal recordar que des de principis d'agost està oberta en la Tinença d'Alcaldia
del Grau, en el Passeig Buenavista, una oficina d'informació urbanística
especialment per a la Marjalería des de la qual s'atenen des de peticions
referents a la seguretat jurídica dels habitatges, fins a les de millora de serveis
públics com la seguretat, l'asfaltat, la il·luminació o la neteja.
Aquesta oficina ofereix atenció ciutadana en horari de 9:00h a 14:00h en la
Tinença d'Alcaldia del Passeig Buenavista, amb visites a punts concrets sobre
el terreny si així ho sol·liciten els veïns. L'oficina se situarà definitivament en la
caseta de fusta de la Marjalería, al costat de l'associació de veïns, quan es
concloga la seua adequació.
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló