L’Ajuntament de Castelló destinarà 50.000 euros a dos projectes d’ajuda humanitària a Veneçuela
L’Ajuntament de Castelló destinarà 50.000 euros a dos projectes dirigits a atendre la població afectada pels terratrémols registrats el mes de juny passat a Veneçuela. En concret, concedirà 20.000 euros a AESCO per a millorar l’emmagatzematge i la potabilització d’aigua en refugis de Caracas, i altres 30.000 euros a Psicòlogues i Psicòlegs Sense Fronteres per a parar atenció psicosocial.
El regidor de Convivència Social i Interculturalitat, Vicent Sales, ha destacat que “amb aquestes ajudes vam demostrar el compromís d’aquest equip de govern amb el poble veneçolà i amb les mes de 3.000 persones d’aquest país que resideixen a Castelló. Volem acompanyar-les i contribuir a pal·liar les conseqüències d’aquesta catàstrofe”.
“Són dues actuacions que responen a necessitats essencials: garantir l’accés a l’aigua potable i atendre l’impacte emocional que el terratrémol ha provocat, especialment entre els menors, les famílies desplaçades i els qui treballen sobre el terreny”, ha assenyalat Sales.
L’aportació municipal es desenvoluparà en col·laboració amb la Generalitat Valenciana, a través dels mecanismes de coordinació establits per a canalitzar la resposta davant l’emergència i dirigir els recursos cap a entitats especialitzades.
Sales ha recordat que “el passat 12 de juliol van partir cap a Veneçuela 24.000 quilos de solidaritat de la ciutadania castellonenca, amb aliments no peribles i productes de primera necessitat. Aquesta nova aportació dona continuïtat a aquella mobilització i manté a Castelló al costat dels qui més el necessiten”.
Aigua potable en els refugis
L’Ajuntament aportarà 20.000 euros al projecte d’Amèrica, Espanya, Solidaritat i Cooperació, AESCO ONG, que permetrà identificar els refugis amb majors mancances, subministrar mètodes de potabilització i instal·lar depòsits per a assegurar el proveïment.
La iniciativa també inclou accions d’educació sanitària per a previndre malalties relacionades amb el consum d’aigua no tractada i millorar les condicions d’higiene. Tindrà una duració de cinc mesos i beneficiarà a entre 250 i 300 persones, amb prioritat per a famílies desplaçades, menors, llars monoparentals, famílies nombroses i dones víctimes de violència de gènere.
Suport psicològic i protecció
Els altres 30.000 euros es destinaran a la intervenció de Psicòlogues i Psicòlegs Sense Fronteres, orientada al benestar emocional i la protecció de xiquetes, xiquets, adolescents, famílies, voluntariat i professionals.
El programa contempla primers auxilis psicològics, atenció individual i grupal, orientació familiar, creació d’espais segurs per a menors i formació de referents comunitaris per a detectar situacions de risc i facilitar la seua derivació a serveis especialitzats.
Està previst atendre directament almenys a 240 persones, entre elles 120 menors, a més d’adults afectats, cuidadors, voluntariat i equips que treballen en primera línia.
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló