Política

L’Ajuntament de Valencia crearà 100 noves places de Policia Local i 60 agents nous s’incorporaran abans que acabe l’any

L’Ajuntament de València inclourà en l’Oferta d’Ocupació Pública corresponent a l’any 2026 100 noves places d’agent de la Policia Local. Així ho ha anunciat l’alcaldessa, María José Catalá, en un curs de formació per a la policia municipal, on també ha avançat que uns 60 agents s’incorporaran al cos abans que finalitze enguany.

María José Catalá ha qualificat de “salt qualitatiu” la política municipal en matèria policial i, en eixe sentit, ha assegurat que “en dos anys hem incrementat la plantilla en 257 nous agents. L’any 2026 el pressupost d’inversions ha crescut un 83,6%. Estem liderant el descens de la criminalitat en les grans ciutats espanyoles. Hem reduït la delinqüència en un 7,4% en tota la ciutat durant l’any 2024 i 2025. I a més continuem incrementant els recursos perquè el més important és tindre una plantilla adequada”.

Catalá ha afegit, a més, que “l’any 2026 incrementarem l’oferta d’ocupació pública almenys en 100 noves places. Necessitem que se’ns flexibilitze la taxa de reposició del Govern d’Espanya i, a més, al voltant de 60 volem que s’incorporen abans de final d’enguany. Per tant tindrem nous companys y companyes”.

Duplicar la Policia de Barri

L’alcaldessa ha assegurat que “en dos anys hem duplicat el nombre d’agents de la Policia de Barri, que ha passat de 58 a 105, i hem pujat a onze el nombre d’oficials”. Això ens ha permés desplegar policia de barri en tota la ciutat i arribar a zones com en Corts, la Fonteta de Sant Lluís, Montolivet, Safranar, Benimàmet, la Fontsanta, Sant Antoni i Benimaclet, on eixe recurs no existia”. Segons Catalá, “la Policia de Barri ha de ser una Policia preparada que empre la mediació com a estratègia perquè la millor intervenció és la que evita l’escalada del conflicte, perquè la primera tasca de la policia no siga només reactiva, sinó que siga preventiva, i que no siga només unidireccional. Hem de crear entre tots un model participatiu”.

María José Catalá ha subratllat que “València no segueix tendències de seguretat ciutadana, simplement les crea”. En este sentit, Catalá ha recordat que “l’anomenem policia de barri des de 1991, quan este cos policial, esta unitat especialitzada d’atenció i de connexió directa amb el ciutadà, es va crear de manera pionera a Espanya i va marcar una fita i es va desenrotllar després en d’altres grans ciutats que van vindre a emular el que ací estàvem fent. No només ens ha passat amb la policia de barri, però ens va passar en el 91 amb la policia de barri”.

Pel que fa a la necessitat d’acostar la Policia Local a la ciutadania, l’alcaldessa ha anunciat la posada en marxa pròximament d’una aplicació mòbil que permetrà el veïnat comunicar-se directament amb l’agent de barri i reportar incidències en temps real, el que “es traduirà en tres avanços grans: més eficiència, més rapidesa i més transparència”.

Per últim, Catalá ha desitjat als policies que participen en el curs “unes jornades molt profitoses perquè, des d’ara, la Policia de Barri és el rostre de la proximitat, la prevenció, la professionalitat i la confiança”.

Informació i Foto: Ajuntament de Valencia

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint