L’aeroport de Castelló ultima els preparatius per rebre a les 50 aeronaus del Raid Latécoère-Aéropostale
L’aeroport de Castelló ultima l’operatiu per acollir, el proper 12 d’octubre, a les 50 aeronaus participants al Raid Latécoère-Aéropostale, una prova que recrea la històrica ruta de correu aeri que va connectar Europa amb l’Àfrica i Sud-amèrica i que en aquesta edició commemora el seu centenari.
El director general d’Aerocas, Joan Serafí Bernat, i la directora de l’aeroport operat per Edeis, Ivana Guinot, han mantingut una reunió tècnica per supervisar els preparatius de l’esdeveniment.
Guinot ha explicat que aquesta operativa requereix “un esforç de coordinació durant l’aterratge i enlairament de les aeronaus, així com durant l’estacionament i repostatge de combustible”. Per això, es van a habilitar per als participants del Raid dues zones a la plataforma d’estacionament, preservant un espai central per als vols regulars.
La previsió és que els avions comencin a arribar a partir del migdia, després de cobrir l’etapa entre Fes (Marroc) i Castelló. Primer arribaran els membres de l’organització, mentre que la resta d’aeronaus aniran aterrant de forma gradual al llarg de la tarda, després de fer una escala tècnica als aeroports d’Almeria i Granada. Els integrants del Raid partiran l’endemà rumb a Perpinyà, on finalitzarà la prova.
El director general d’Aerocas ha assegurat que el públic interessat podrà seguir l’arribada i sortida dels avions del Raid des de la tanca perimetral de l’aeroport. D’altra banda, segons ha assenyalat, hi ha prevista una recepció als participants, entre els quals figura Hervé de Sant-Éxupery, nebot-nét de l’il·lustre escriptor i pilot, Antoine de Saint-Exupéry, autor de l’obra “El Petit Príncep”.
Precisament, està previst que un grup d’alumnes del Col·legi Rural Agrupat ‘El Trescaire’ (al que acudeixen nens de Vilanova d’Alcolea, Benlloc i la Pobla Tornesa) s’entrevistin amb Hervé de Saint-Exupéry, ja que el projecte educatiu del centre en el present curs gira entorn de l’obra ‘el Petit Príncep’.
Joan Serafí Bernat ha subratllat la importància d’acollir una prova d’aquestes característiques, “ja que contribuirà a promocionar l’aeroport de Castelló”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana