DestacatTurisme

L’aeroport de Castelló activa la tramitació per obtenir el certificat d’agent acreditat de càrrega

L’aeroport de Castelló dóna un nou pas en la seva estratègia de diversificació amb l’activació del procés per certificar davant l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) com a agent acreditat de càrrega. Amb l’obtenció d’aquest certificat, l’aeroport pretén afavorir la implantació de l’activitat logística.

Així s’ha informat en la reunió de la comissió executiva d’Aerocas -òrgan que presideix el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya-, en la qual la directora general, Blanca Marín, ha donat compte dels tràmits que estan curs.

L’obtenció de la condició d’agent acreditat suposarà que Aerocas podrà aplicar els controls de seguretat per al transport de càrrega establerts pel Programa Nacional de Seguretat per a l’Aviació Civil, supervisant la mercaderia que surt de l’aeroport i avalant que és segura.

El primer requisit ja s’ha emplenat amb l’acreditació de l’responsable de seguretat de l’aeroport per exercir funcions de control en l’àrea de càrrega. Després de superar aquest tràmit, s’ha lliurat tota la documentació a l’AESA, que està en fase d’avaluació.

El conseller Arcadi Espanya ha explicat que, amb l’activació de l’procés de certificació com a agent acreditat, «es pretén afavorir l’arribada d’operadors de càrrega per començar a desenvolupar l’activitat logística».

Segons ha assenyalat, «l’aeroport busca explorar i explotar totes les seves possibilitats de desenvolupament, en el marc d’estratègia de diversificació, per això hem decidit obrir la porta a aquesta nova via de negoci».

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint