L’aeroport de Castelló aconsegueix superar els 318.000 passatgers i el rècord d’operacions el 2025
L’aeroport de Castelló ha tancat el 2025 amb 318.309 passatgers, xifra que constitueix el millor registre anual a la història de la infraestructura, que també ha aconseguit el seu rècord d’operacions.
El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha manifestat la seva satisfacció amb els resultats aconseguits en el passat exercici, “en què l’aeroport ha tingut un important impuls, amb un creixement del 16% en passatgers respecte al 2024 i superant per primera vegada la barrera dels 30.
Martínez Mus ha destacat que l’aeroport “es consolida com una infraestructura clau per al desenvolupament de la província, ja que ha multiplicat les possibilitats de connexió, afavorint l’arribada de turistes, la internacionalització del teixit productiu i la mobilitat dels castellonencs”.
El 2025 s’han operat 14 rutes regulars, l’oferta més alta fins ara, i s’han estrenat quatre noves connexions amb Budapest, Cracòvia, Palma de Mallorca i Cluj.
El vicepresident ha assenyalat que aquest 2026 “hi haurà un nou impuls amb la incorporació de les noves rutes de Manchester i Bolonya a partir del juny, que se sumaran a les 14 ja existents”.
Pel que fa als moviments d’aeronaus, l’aeroport ha batut el 2025 el rècord anual amb un total de 12.401, amb un creixement del 10% respecte a l’any anterior.
Sector aeroespacial i innovació
D’altra banda, Vicente Martínez Mus ha destacat l’impuls que s’ha donat al projecte de l’ESA BIC València Region, la primera incubadora de startups de l’Agència Espacial Europea a la Comunitat Valenciana, amb la posada en marxa de la primera edició, en què participen quatre empreses. Sota el paraigua del programa, aquestes companyies han augmentat un 56% la facturació, han sextuplicat la captació d’inversió i han incrementat un 50% el nombre d’empleats.
A més, Aerocas ha activat la segona edició de l’ESA BIC, que possibilitarà la incorporació de quatre empreses més a partir del febrer.
També a nivell aeroespacial, el vicepresident ha esmentat els avenços de l’empresa Arkadia Space, que el març del 2025 va testar amb èxit a l’espai un dels seus motors desenvolupats a l’aeroport. A més, Arkadia ha completat l’ampliació de les instal·lacions a l’aeroport amb la construcció de nous bancs d’assajos de motors espacials.
Martínez Mus també ha ressenyat la innovació com a línia estratègica de l’aeroport. Aquesta aposta s’ha traduït el 2025 en iniciatives com The SkyBot Lab, el primer hub d’Europa de robòtica mòbil orientat a entorns aeroportuaris. Un projecte promogut per Aerocas i l’Associació de Robòtica Mòbil Espanyola (ARME).
Activitat industrial i formació
L’aeroport de Castelló manté la seva aposta per l’activitat industrial amb la presència d’empreses de MRO i reciclatge d’avions que són referència als sectors respectius.
El vicepresident ha subratllat el creixement a l’aeroport de les companyies Brok-air i eCube i les gestions fetes per Aerocas “per potenciar aquesta via d’activitat”.
Martínez Mus ha destacat la importància que l’aeroport aculli cicles de Formació Professional de la branca aeronàutica, ja que permeten proveir de mà d’obra qualificada les empreses que operen a les instal·lacions.
Informació i Foto Generalitat Valenciana