La Vuelta Ciclista a Espanya ha escollit la província d’Alacant per protagonitzar una de les etapes més especials, intenses i espectaculars del 2023
La Vuelta Ciclista a Espanya ha escollit la província d’Alacant per protagonitzar una de les etapes més especials, intenses i espectaculars del 2023. El president de la Diputació, Toni Pérez, ha presentat aquest matí al costat del director d’UNIPUBLIC, Javier Guillén, tots els detalls d´aquesta emocionant jornada esportiva que tindrà lloc el dissabte 2 de setembre entre Dénia i Xorret de Catí, unint dos dels principals atractius turístics de la Costa Blanca, el mar i la muntanya.
La Vuelta té una vinculació molt significativa amb la província i amb la Diputació dAlacant. Aquí estimem aquest esport i som conscients de la importància d’aquest esdeveniment com a mitjà de promoció de la nostra terra, ja que ens permet apropar els nostres atractius turístics a milions de persones a tot el món”, ha manifestat Toni Pérez, que ha destacat, a més, el factor vertebrador d’aquest esdeveniment, “que recorre, cada vegada, diferents municipis i comarques, unint els nostres pobles de forma molt significativa”.
L’esplanada de Cervantes de Dénia, artèria comercial i hostalera de la ciutat ubicada davant de la façana marítima, serà el punt de partida d’aquesta etapa de 165 quilòmetres que culminarà en un dels enclavaments més emblemàtics de la província, l’alt de Xorret de Catí, a Castalla, un exigent port de muntanya que ha esdevingut un clàssic de la ronda espanyola per la bellesa del seu entorn i la duresa del seu ascens, amb rampes que superen el 20% de desnivell en alguns trams.
Per la seva banda, Javier Guillén ha explicat que “en aquesta edició, que hem anomenat com la dels colossos perquè hi estaran Andorra, el Tourmalet o l’Angliru, era obligatori incloure la província d’Alacant per ser una de les més muntanyoses de Espanya, però també per ser una de les destinacions en què es practica més ciclisme”.
A més, el director d’UNIPUBLIC ha assenyalat que aquesta serà la “primera gran etapa de muntanya del recorregut, una jornada extraordinàriament rodona i tan rellevant que s’havia de celebrar el cap de setmana, perquè si alguna cosa concita aquesta terra és públic i nosaltres el que volem és estar a prop seu”.
Els Poblets, Pego, Tollos, Fageca, Quatretondeta, Gorga, Benilloba, Benifallim, La Torre de les Maçanes, Ibi i Onil són altres dels municipis alacantins pels quals transcorrerà aquesta jornada que inclou, a més, tres ports de segona categoria -el Alt de la Vall d’Ebo, el Port de Benifallim i la Carrasqueta- i un de tercera -Tollos-.
En aquest sentit, el president de la Diputació ha destacat la “mirada solidària i generosa que porta associada aquesta vuitena etapa que recorrerà algunes de les localitats que l’estiu passat es van veure assolades pel dramàtic incendi declarat a la zona de la Vall d’Ebo ia la de la Vall de Seta. Un gest molt bonic que contribuirà a alimentar l´ànima d´aquests pobles tan afectats”. A més, Pérez ha volgut agrair la feina de tots i cadascun dels ajuntaments pels quals discorrerà la carrera, “pel seu esforç i implicació en aquest projecte, especialment als de Dénia i Castalla, punt de partida i arribada d’aquest tram” .
Finalment, el responsable institucional ha agraït a La Vuelta la seva confiança a la província d’Alacant i ha animat la ciutadania a sumar-se a aquesta gran festa de l’esport.
L’acte també ha comptat amb la presència del director del Patronat Turisme Costa Blanca, José Mancebo, l’alcalde de Castalla, Jesús López, el vicealcalde de Dénia, Rafael Carrió, així com de diputats provincials i alcaldes.
Aquesta 78a edició comptarà amb la presència de les millors figures d’aquesta disciplina, com ara el vigent campió de La Vuelta, Remco Evenepoel, el guanyador del Gir d’Itàlia 2023, Primoz Roglic, o el recent vencedor del Tour, Jonas Vingegaard, i el seu impacte mediàtic arribarà a més de 190 països de tot el món.
Informació i Foto: Diputació d’Alacant