Municipis

La Vila del Toro inicia la instal·lació de plaques solars per caminar cap a l’autoconsum i generar estalvis als veïns

La Vila del Toro ha iniciat la instal·lació de plaques solars als seus edificis municipals i enllumenat públic amb l’objectiu de caminar cap a l’autoconsum i generar estalvis als veïns al subministrament elèctric.

El projecte, finançat per l’IVACE, forma part d’una de les línies estratègiques desenvolupades per l’alcalde, José Arenes, per al mandat i que comença a aterrar aquest 2025. “Ja tenim edificis amb panells que permetran estalviar costos en el consum que es registra a edificis públics. Aquests panells també permetran abastir amb energia renovable l’enllumenat de la nostra població, de manera que estalviem i aquests ingressos més grans es tradueixin en millores per a la localitat”, ha manifestat el primer edil.

A la col·locació d’aquestes plaques fotovoltaiques se suma una segona fase que començarà la setmana que ve a l’àrea de cultiu. «Els pous de reg funcionen amb energia tradicional i desitgem que aquesta s’abasteixi per aquestes fonts renovables que no només impacten menys a l’entorn sinó que a més ens permeten estalviar molts diners». “Un estalvi que anirà directament a la butxaca dels nostres veïns”, explica Arenes.

En aquest sentit, “aquest mes de febrer també començarà aquesta fase perquè les despeses derivades dels pous de reg s’aprofiti d’aquestes plaques solars i ens surti molt més econòmica”. Hi continuarà un tercer projecte dirigit, ara sí, a garantir l’autoconsum entre la població. Serà al mes de març i “el repte és caminar cap a un poble autosuficient, de manera que la llum sigui pràcticament gratuïta i cada veí obtingui una compensació proporcional a l’aportació que fa a través de l’impost de béns immobles”.

De la mà dels veïns

Cal assenyalar que aquesta aposta per les energies renovables va motivar fa un any una assemblea ciutadana en què el primer regidor va exposar els seus objectius amb el desig de caminar cap a la gratuïtat de l’electricitat al municipi.

“Volem lliurar les famílies del càrrec. I aquest repte que el 2024 es presentava a futur ja està sent una realitat gràcies a la instal·lació d’aquestes teulades solars”. «Calculem un estalvi d’aproximadament 45.000 euros en el subministrament de l’enllumenat i de l’electricitat que proveeix les instal·lacions públiques». “Un estalvi que es repercutirà a la millora de la qualitat de vida dels nostres veïns. No hi ha cap altre objectiu”, ha conclòs l’alcalde de la població de l’Alt Palància.

Informació i Foto: Ajuntament de Vila El Toro

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.