Més notícies

La Universitat Jaume I commemora el Dia Internacional de la Llum

La Universitat Jaume I commemora el pròxim 20 de maig de 2022 el Dia Internacional de la Llum amb una sèrie d’activitats que es duran a terme a la sala d’actes de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i que han estat organitzades pel Departament de Física i l’Institut de Noves Tecnologies de la Imatge (INIT) de l’UJI.

El programa d’activitats s’iniciarà a les 10.30 hores amb la conferència «La llum en l’art» impartida pel catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts de l’UJI Wenceslao Rambla. A continuació, a les 12 hores, es realitzaran una sèrie de demostracions òptiques experimentals que posen de manifest la naturalesa i les propietats de la llum. Per últim, a les 13 hores tindrà lloc l’acte de lliurament dels Premis del Concurs de Fotografia Digital «Dia Internacional de la Llum 2022».

La Conferència General de la UNESCO va proclamar el dia 16 de maig com a Dia Internacional de la Llum, la data de l’aniversari de la primera emissió làser duta a terme el 1960 per l’enginyer-físic Theodore H. Maiman. L’objectiu és promoure la difusió dels beneficis de la recerca i ús de la llum i celebrar el paper que juga en la vida dels ciutadans i ciutadanes del món.

Informació i Foto: UJI

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint