La Universitat Jaume I acollirà els dies 20 i 21 de novembre de 2025 el II Congrés Nacional d’Investigació en Exercici Físic i Càncer.
La Universitat Jaume I acollirà els dies 20 i 21 de novembre de 2025 el II Congrés Nacional d’Investigació en Exercici Físic i Càncer. Organitzat per la Càtedra d’Activitat Física i Oncologia «Fundació José Soriano Ramos», comptarà amb un programa científic i divulgatiu dissenyat per a compartir coneixement i fomentar l’intercanvi d’experiències entre els diferents agents implicats en la integració de l’exercici físic en l’abordatge del càncer.
L’evidència científica continua assenyalant l’exercici físic com una eina clau en la millora de la qualitat de vida de les persones amb càncer, així com un complement eficaç en els tractaments oncològics convencionals. En aquest context, el congrés pretén consolidar-se com a punt de trobada entre professionals, investigadors, estudiants i pacients compromesos amb una atenció més activa i integral, al mateix temps que es donen a conèixer les últimes evidències científiques en aquest àmbit i es pose en valor el paper del Graduat en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport dins de l’equip multidisciplinari de tractament.
En la secció científica es realitzaran ponències, taules redones, sessions de comunicacions orals i pòsters i la participació de referents nacionals en l’àmbit de l’exercici i l’oncologia. A més, es premiaran les millors comunicacions i es publicarà un llibre de resums amb ISBN.
Com a novetat en aquesta segona edició, el congrés s’amplia amb la celebració de la I Trobada Esportiva Nacional per a Població Oncològica que tindrà lloc els dies 21 i 22 de novembre amb activitats especialment pensades per a pacients, entre les quals hi ha conferències divulgatives, una taula redona, un cross i una competició de dragon boat a les instal·lacions del Reial Club Nàutic de Castelló.
Més informació i programa: https://www.cafo.uji.es/ii-congreso-nacional-de-investigacion-de-ejercicio-fisico-y-oncologia/
Informació i oto: UJI