La Universitat d’Alacant tanca els CEUS 2019 amb dos ors i una plata en triatló i plata i bronze en vòlei platja
Amb dos ors, dues plates i un bronze en les competicions de les dues últimes modalitats esportives disputades. Així ha tancat la seva participació la Universitat d’Alacant en els Campionats d’Espanya Universitaris (CEUS) de 2019, que han estat organitzats en conjunt per les set universitats de la Comunitat Valenciana i que van celebrar el passat cap de setmana i durant les jornades d’ahir i d’avui les últimes competicions del programa, dedicades a triatló ja vòlei platja.
El primer dels èxits va arribar de la mà de l’equip de triatló mixt, que va aconseguir l’or amb els temps en conjunt de Lasse Lührs i Javier Romo, en la prova masculina, i Yaiza Saiz i Andrea Fernández, en la femenina. En l’apartat individual, la Universitat d’Alacant va arrasar en la cursa masculina amb l’or de Lührs i la plata de Romo, que es van completar amb les bones participacions d’Ovidi Albert, 13è, i Carlos Ferrando, en 14a posició. En la competició femenina, Saiz va acabar cinquena i Fernández, sisena. L’equip entrenat per Roberto Cejuela va mostrar la seva millor versió en una prova amb climatologia dura que va ser organitzada per la Universitat de València i es va celebrar a Cullera.
D’altra banda, aquest matí a la platja de Sant Joan s’han completat les finals de la competició de vòlei platja, en la qual la Universitat d’Alacant ha aconseguit dues noves medalles, una plata en la masculina i un bronze en la femenina. La parella femenina, composta per Andrea Martínez i Eymi Plaça, no va poder superar el duo de la Universitat Francisco de Vitoria a semifinals i va aconseguir el bronze, mentre que la parella masculina va haver d’abandonar la disputa de la final per la lesió Óscar Jiménez, que formava parella amb Daniel Moreno. Havien vençut a la Universitat de Santiago de Compostel·la en semifinals i no van poder acabar la final davant la Catòlica San Antonio de Múrcia (UCAM).
CLAUSURA
La nit d’ahir va acollir l’acte de cloenda dels CEUS 2019 que, presidit pel rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, va servir per congregar representants de les set universitats de la Comunitat Valenciana, organitzadores en conjunt de les fases finals de totes les competicions dels CEUS 2019 i fer un primer balanç d’aquest projecte pioner, que ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso, a nivell general, i dels ajuntaments d’Alacant i de Sant Vicent del Raspeig, en l’apartat de la Universitat d’Alacant.
En les seves intervencions, els diferents representants de les institucions acadèmiques van coincidir a destacar «la bona feina en equip» de totes les universitats implicades i es van congratular dels resultats obtinguts, que van qualificar de «orgull» i un «autèntic èxit» que servirà d’exemple «a futurs projectes».
Va destacar la intervenció del rector de la UA, Manuel Palomar, que va agrair a tècnics i esportistes seu bon treball i els va felicitar per la seva participació en els CEUS 2019. De la mateixa manera, ha destacat l’esport i l’esforç com «importants valors de la vida acadèmica »i va mostrar l’orgull que per a la Universitat d’Alacant suposa« tant per acollir esportistes de tot Espanya com organitzar les finals de tants esports ».
Informació i Foto: http://www.web.ua.es