La Universitat d’Alacant s’estrena a la donació de medul·la amb la campanya “UA Dona Vida”
La Universitat d’Alacant acull una nova campanya de donació de sang organitzada pel Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) amb la Universitat d’Alacant i l’Obra Social de Cableworld.
Amb l’objectiu d’aprofitar l’impuls solidari de la comunitat universitària, aquesta edició els qui s’acostin a donar sang tindran l’oportunitat d’inscriure’s a REDMO (Registre Espanyol de Donants de Medul·la Òssia) i fer-se donants de medul·la òssia.
Des de l’any 2003, un total de 27.208 persones han participat a les successives campanyes de donació de sang organitzades a la Universitat d’Alacant. D’aquests, 9.189 feien la donació per primera vegada. Aquest any s’espera que més d’un miler d’universitaris participin a la campanya per a la qual s’han habilitat diferents punts d’extracció a l’Aulari I, l’Aulari II, la Facultat d’Educació, un Autobanc a les proximitats de la Facultat de Dret i a l’edifici de Rectorat i Serveis Generals (només dilluns).
Tal com informen els responsables de la macrodonació, “se segueixen mantenint els protocols d’actuació davant del Covid-19 per garantir una donació segura: es farà un control d’accés per evitar cues, aplicació de gel hidroalcohòlic i es respectarà, en tot moment, la distància de seguretat entre els donants”, expliquen des del CTCV.
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) destaca el paper que tenen les persones joves que, a moltes societats, representen una gran part de la població i, en general, són summament idealistes, solidaris i creatius. “Ells són el futur de la donació”, sosté el responsable del projecte a la UA, el director del secretariat d’Universitat Saludable, José Ramón Martínez Riera.
Requisits per a les donacions
Es recorda que per donar sang cal portar el DNI o document acreditatiu vàlid, tenir entre 18 i 65 anys i pesar més de 50 quilos.
Per ser donant de medul·la calen les mateixes condicions que per donar sang, però l’edat està compresa entre 18 i 40 anys.
Horaris i punts d’extracció
Dilluns 14 de març
Rectorat (Hall Serveis Generals), de 9:30 a 14:00h
Facultat Educació (Hall i Aula Planta Baixa), de 9:30 a 20:30h
Aulari I (Hall Consergeria Sud), de 9:30 a 20:30h
Aulari II (Hall Primera Planta), de 9:30 a 20:30h
Dimarts 15 de març
Autobanc Facultat de Dret, de 9:30 a 14:00 h
Facultat Educació (Hall i Aula Planta Baixa), de 9:30 a 20:30h
Aulari I (Hall Consergeria Sud), de 9:30 a 20:30h
Aulari II (Hall Primera Planta), de 9:30 a 20:30h
Dimecres 16 de març
Autobanc Facultat de Dret, de 9:30 a 14:00 hi 16:00 a 20:30 h
Aulari I (Hall Consergeria Sud), de 9:30 a 20:30h
Aulari II (Hall Primera Planta), de 9:30 a 20:30h
Informació i Foto: Universitat Alacant