Més notícies

La Universitat d’Alacant instal·larà una planta fotovoltaica per a l’autoconsum

L’augment desorbitat de les despeses per l’increment del cost de l’energia manté en suspens l’equip de direcció de la Universitat d’Alacant que des de fa setmanes treballa a buscar solucions que afavoreixin l’estalvi energètic i redueixin la despesa. Una de les mesures previstes passa per la instal·lació d’una planta fotovoltaica de 142 kWh, per a autoconsum. El projecte, ara mateix en fase de licitació, preveu que les instal·lacions s’ubiquin a la zona d’ampliació del campus, en un dels pàrquings propers a l’edifici dels Serveis Tècnics de Recerca, tal com explica el vicerector d’Infraestructures, Sostenibilitat i Salut Laboral, Salvador Ivorra.

Monitorització en temps real

Per tal de tenir coneixement real dels consums i poder introduir millores i noves mesures que afavoreixin l’estalvi en aquells punts en què es produeix una despesa més gran, el vicerectorat competent ultima els detalls per implantar un programari que permeti la monitorització contínua de tots els consums elèctrics a cadascun dels edificis del campus, tant elèctrics com d’aigua potable. “Conèixer els llocs i hores de més consum ens permetrà traçar accions estratègiques concretes”, assegura Ivorra que pretén tenir tot llest per al primer trimestre del proper any.

Modernització d’instal·lacions

Altres mesures previstes passen per la modernització de les instal·lacions, tant en il·luminació com de climatització. En aquest sentit, s’ha previst la substitució de totes les lluminàries del Paranimf mitjançant un sistema de leds, “que permetrà regular les instal·lacions d’una manera més eficient i amb menys consum”. A mitjà termini està prevista la substitució de tota la il·luminació de la Biblioteca General per un sistema de lluminàries LED amb autoregulació de la il·luminació, en funció de les necessitats. Es tracta d’un dels edificis amb més consum elèctric del campus amb sales d’estudi 24 hores obertes cada dia.

En aquest sentit, en col·laboració amb l’Oficina Tècnica de la UA, s’està estudiant la possibilitat d’incorporar detectors de presència i/o polsadors als lavabos i vestuaris de tots els edificis del campus per tal d’ajustar el temps d’encesa a la presència real de persones en aquestes instal·lacions.

A més, s’ha previst intervenir en la climatització de l’edifici de Ciències 2 modernitzant els sistemes actuals i substituint la caldera actual per una altra de més eficient. També s’intervindrà als Serveis Tècnics de Recerca on se substituirà per gas natural l’actual subministrament amb gas propà.

Informació i Foto: Universitat Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint