La Universitat d’Alacant i aQuantum col·laboraran en el desenvolupament quàntic de la intel·ligència artificial

La Universitat d’Alacant i l’empresa a Quantum Software Engineering han subscrit avui un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’establir les condicions de realització d’activitats conjuntes de recerca sobre el desenvolupament quàntic de la Intel·ligència Artificial (AQIA).

L’acord l’han rubricat la rectora de la Universitat d’alacant, Amparo Navarro, i el COO d’aQuantum, Guido Peterssen Nodarse en un acte en què també hi han participat la secretària General, Esther Algarra; el vicerector de Recerca, Juan Mora; Juan Carlos Trujillo, del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics i Antonio Jorge Pertusa, secretari de l’Institut Universitari de Recerca Informàtica, per part de la Universitat i Mario Piattini en qualitat de CRO (Founder & Chief Research Officer) d’aQuantum i Aurelio Martínez Corchano, responsable de Línia de desenvolupament d’aplicacions d’aQuantum.

La col·laboració que s’ha concretat avui entre la Universitat d’Alacant i aQuantum, se sustenta en dos convenis de col·laboració, d’una banda un acord marc amb l’objectiu d’establir unes vies per a la realització en comú d’activitats de divulgació, de formació i de investigació que redundin en benefici d’ambdues parts i fomentar la col·laboració entre les dues entitats per aprofundir en la formació i en el desenvolupament d’investigacions relacionades amb la investigació de la intel·ligència artificial a través del desenvolupament quàntic.

D’altra banda, també s’ha signat un conveni de col·laboració específic centrat en investigacions orientades al desenvolupament de models d’aprenentatge automàtic (machine learning) per ser executats en tecnologia quàntica, fent especial èmfasi en aquells camps on hi ha una necessitat immediata de processar quantitats ingents de dades, com són el desenvolupament de models de Machine Learning per processar dades i imatges 3D i el processament quàntic de llenguatge natural.

Navarro ha destacat durant la signatura dels dos acords que “a través d´aquest acord la Universitat d´Alacant reforça la seva posició en l´àmbit de la investigació relacionada amb la Intel·ligència Artificial com un àmbit estratègic per a la nostra institució” i ha afegit que “el conveni amb una empresa líder en el sector del desenvolupament quàntic com és a Quantum suposa una aliança estratègica per al desenvolupament d’una tecnologia clau per al desenvolupament de la societat”.

A través d’aquest acord de col·laboració, la Universitat d’Alacant cerca “explorar i situar-se en una àrea molt nova, com és la mecànica quàntica, i ser pionera en el desenvolupament de prototips en aquesta línia de recerca”, ha assenyalat el professor Trujillo.

Per la seva banda, Guido Peterssen, COO d’aQuantum, ha destacat la importància de l’“alfabetització al món subatòmic”, el responsable de l’empresa ha incidit que “la mecànica quàntica obre infinites possibilitats però no estem educats per entendre el món subatòmic, per això ens interessa col·laborar amb la Universitat d’Alacant, per desenvolupar noves línies de recerca relacionades amb la mecànica quàntica, però també per contribuir a la formació en aquest àmbit”.

Informació i Foto: Universitat Alacant

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: